راه تجار

سرمایه گذاری بلند مدت

بررسی بهترین روش های سرمایه گذاری بلند مدت

 

سرمایه گذاری بلند مدت

همه ما به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری مطمئن و با سود بالا هستیم تا بتوانیم سرمایه خود را چه کم و چه زیاد در آینده افزایش دهیم. سرمایه گذاری بلند مدت می‌تواند بهترین راه برای تأمین مخارج و هزینه‌ها در سال‌های آینده زندگی شما یا خانواده‌تان باشد. تأمین مخارج دوران بازنشستگی یا فراهم‌کردن هزینه تحصیل، کار یا ازدواج فرزندانتان از مزایای سرمایه گذاری بلند مدت است. از نظر شما بهترین راه برای سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟

از کجا باید بدانیم که بهترین و مطمئن‌ترین راه برای سرمایه گذاری بلند مدت چیست. راه تجار به شما کمک می‌کند در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید و سرمایه‌گذاری خود را به بهترین نحو ممکن آغاز کنید تا کم‌ترین ریسک و بالاترین میزان سود را تجربه نمایید. در ادامه این مقاله از راه تجار با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سؤال‌هایتان درباره انواع سرمایه گذاری بلند مدت را دریافت کنید. 

مفهوم سرمایه گذاری بلند مدت

منظور از سرمایه گذاری بلند مدت، نگهداری دارایی‌های یک شرکت یا یک فرد به مدت بیش از سه سال است. شما می‌توانید پول خود را برای خرید زمین و مستغلات، سهام، بورس، طلا، سکه، دلار، ارزهای دیجیتال و بسیاری حوزه‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنید.  سود شما از سرمایه‌گذاری ممکن است دچار نوسان شود و گاهی افزایش و گاهی کاهش پیدا کند. ازاین‌رو، باقی‌ماندن طولانی‌مدت در بازار باعث افزایش سود پول شما می‌شود.

سرمایه گذاری بلند مدت به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

سرمایه‌گذاری در هر شرایطی اعم از کوتاه‌مدت و بلندمدت مستلزم صبر و شکیبایی بالایی است و در غیر این صورت به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. سرمایه گذاری بلند مدت برای افرادی مناسب است که سرمایه اضافی دارند و برای مدت‌زمان طولانی به آن نیاز ندارند. سرمایه‌گذاری‌کردن پولی که به آن احتیاج دارید به‌هیچ‌وجه کاری منطقی و پسندیده نیست. 

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بهتر است یا بلندمدت؟

هر دو شکل سرمایه‌گذاری مزایا و معایب خود را دارند. سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت به شما این امکان را می‌دهد که در یک بازه زمانی کوتاه و با ریسک کمتر به اهداف مالی خود برسید. از سوی دیگر، اگر توانایی پذیرش ریسک‌های بالاتر را دارید و می‌خواهید بازدهی بالاتری داشته باشید، می‌توانید سرمایه گذاری بلند مدت را انتخاب کنید.

مزایای سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا

همیشه سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت، بازده بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت از واکنش بیش از حد شما به شرایط بازار جلوگیری می‌کند و بازدهی مثبتی را به شما ارائه می‌دهد. برنامه‌های سرمایه گذاری بلند مدت همیشه به شما در ایجاد ثروت کمک می‌کند. سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت می‌تواند مزایای زیر را برای شما به‌عنوان سرمایه‌گذار به همراه داشته باشد:

پایین آمدن ریسک ضرر

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که مردم هنگام سرمایه‌گذاری نگران آن هستند این است که در صورت سرمایه‌گذاری ممکن است پول خود را از دست بدهند. باید بدانید که در هر سرمایه‌گذاری چه بزرگ و چه کوچک، درصدی ریسک وجود دارد. این کاملاً ممکن است که ارزش یک سرمایه‌گذاری کاهش یابد و شما کمتر از آنچه سرمایه‌گذاری کرده‌اید، پس بگیرید. بااین‌حال، اگر سرمایه‌گذاری متنوعی داشته باشید، هر چه مدت بیشتری سرمایه‌گذاری کنید، احتمال ازدست‌دادن پول در واقع کاهش می‌یابد. 

هزینه معاملاتی کمتر

در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، هزینه‌های مبادله به طور ثابت کمتر است. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت شامل چندین تراکنش پولی، کارگزاری و هزینه‌های انطباق است. گاهی اوقات، این هزینه‌های معاملاتی آن‌قدر زیادند که می‌توانند به طور قابل‌ملاحظه‌ای سود واقعی سرمایه‌گذاری را خنثی کنند؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به دلیل کاهش هزینه‌های معاملاتی، سودآوری بیشتری دارند.

جلوگیری از بروز استرس و تنش‌های غیرضروری

شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار بلندمدت، لازم نیست دیگر نگران نوسانات بازار باشید. اگر سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت انجام دهید، بالا و پایین رفتن مداوم بازار به شما استرس وارد می‌کند. در صورت سرمایه گذاری بلند مدت، نوسانات در بازار به‌آرامی تأثیر خود را بر سرمایه‌گذاری شما از دست می‌دهد و برنامه بلندمدت شما در سررسید خود به‌خوبی پرداخت خواهد شد. هنگامی که برای بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنید، نوسانات مقطعی بازار شما را آزار نمی‌دهند و در نتیجه باعث آرامش ذهنی شما خواهند شد.

زمان کافی برای اصلاح اشتباهات

حتی اگر نوسانات کوتاه‌مدت بر سود شما تأثیر منفی بگذارد، زمانی که برای بلندمدت متعهد هستید، زمان برای جبران ضرر دارید. درعین‌حال به شما امکان می‌دهد از اشتباهات خود درس بگیرید و در انتخاب‌های خود محتاط‌تر باشید. سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت به شما زمان می‌دهد تا اشتباهات خود را اصلاح کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید.

نرخ بهره مرکب

نرخ بهره مرکب همیشه به نفع شما عمل می‌کند. سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خوب برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در آینده سودهای هنگفتی به دست آورند، نعمت است. همچنین می‌توانید سود سهام خود را مجدداً سرمایه‌گذاری کنید و مزایای مرکب را بر اساس مبلغ اصلی خود دریافت کنید.

سهولت کار

سرمایه‌گذاری در برنامه‌های بلندمدت بدون دردسر است. شما یک‌بار سرمایه‌گذاری می‌کنید و سپس استراحت می‌کنید. با سرمایه گذاری بلند مدت نیازی به پیگیری نوسانات روزانه در بازار ندارید.

برنامه‌ریزی برای هزینه‌های آتی

سرمایه گذاری بلند مدت متناسب با انواع هزینه‌های آتی، مانند تحصیل، بازنشستگی، خودرو و غیره است. سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت رویکردی منظم در جهت پس‌انداز برای برآورده کردن خواسته‌های شما است.

صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی

سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، هزینه‌های مرتبطی نیز دارد که گاهی اوقات بسیار زیاد است. به‌عنوان‌مثال، شما باید در سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، برای هر تراکنش کمیسیون پرداخت کنید. همچنین میزان مالیات نیز بالاست. ازاین‌رو می‌توانید با سرمایه گذاری بلند مدت، خود را از پرداخت تمامی این هزینه‌های اضافی نجات دهید.

صرفه‌جویی در زمان

هنگام سرمایه گذاری بلند مدت، نیازی به مطالعه و تحلیل منظم الگوها و روند بازار ندارید. در عوض، شما باید یک‌بار در زمان سرمایه‌گذاری بازار را تجزیه‌وتحلیل کنید. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان ارزشمند شما می‌شود.

انواع روش‌های سرمایه گذاری بلند مدت

تعدادی از روش‌های سرمایه گذاری بلند مدت برای دستیابی به سود بالا و مطمئن عبارت‌اند از:

سرمایه گذاری بلند مدت

خرید طلا و سکه

در ایران افراد زیادی مخصوصاً خانم‌ها به سرمایه‌گذاری در زمینه خرید طلا و سکه علاقه‌مند هستند. این نوع سرمایه‌گذاری یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای رسیدن به سود در بلندمدت است. سرمایه‌گذاری برای خرید طلا و سکه با مبلغی بسیار کمتر از زمین و ملک ممکن است. طلا و سکه خیلی راحت‌تر از زمین و مستغلات به فروش می‌رسد و به پول نقد تبدیل می‌شود. 

شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در زمینه خرید طلا باید حتماً ریسک‌های احتمالی را در نظر بگیرید از جمله: تشخیص اصل و تقلبی بودن طلا، ریسک نگهداری طلا در منزل، نوسانات قیمت طلا بر اساس بالا و پایین رفتن قیمت جهانی و نرخ ارز.

خرید دلار و ارز

خرید ارزهای خارجی از جمله دلار یکی از روش های سرمایه گذاری بلند مدت محبوب بین ایرانیان است. اما انتخاب این گزینه می‌تواند سرمایه‌گذار را با ریسک‌هایی مواجه کند.  بازار ارز یکی از بازارهای پرریسک و پرنوسان برای سرمایه‌گذاری است. اگر قصد سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ارزهای خارجی مانند دلار را دارید باید بدانید فاکتورهایی زیادی روی قیمت ارز تأثیر دارد از جمله:  روابط خارجی، روابط اقتصادی شامل واردات و صادرات، سیاست‌های دولتی و سیاست‌های کلی بانک مرکزی. 

گاهی در شرایط خاصی ممکن است ارزهای خارجی مانند دلار برای خرید، فروش و نگهداری  دچار محدودیت‌هایی شوند و تخلف از این قوانین جرم محسوب شود. 

فارکس

حتماً نام فارکس را تاکنون شنیده‌اید. فارکس به معنی مبادلات خارجی و سرمایه گذاری در زمینه تبادل ارزهای بین‌المللی است. امروزه افراد زیادی در سراسر جهان در بازار فارکس فعالیت دارند و از آن جایی که این بازار محل یا مکان خاصی ندارد تمامی این معاملات به‌صورت اینترنتی و آنلاین صورت می‌گیرد. باتوجه‌به حجم قابل‌توجه معاملاتی که در آن صورت می‌گیرد به‌عنوان یکی از منابع افزایش ثروت و سرمایه افراد در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است. اما این نوع سرمایه گذاری نیز با ریسک‌های فراوانی همراه است و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان ناآگاهانه وارد این بازار شد.

خرید خودرو

در ایران خرید خودرو یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود. قیمت خودرو در ایران همواره رشد صعودی دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار پرسود خواهد بود. اگر قصد خرید خودرو برای سرمایه گذاری بلند مدت را دارید باید فاکتورهایی که ریسک محسوب می‌شوند را در نظر بگیرید؛ عوامل ریسک در این زمینه عبارت‌اند از محدودیت در خرید به قیمت خودرو از کارخانه، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، هزینه‌های بیمه و عوارض، ریسک پیشرفت تکنولوژی، نااطمینانی نسبت به واردات خودروهای خارجی در آینده و نقدشوندگی کمتر نسبت به طلا و سکه طلا. درنظرگرفتن برخی از این ریسک‌ها باعث می‌شود که افراد زیادی سرمایه‌گذاری در سایر بازارها را به خرید خودرو ترجیح دهند.

خرید زمین و مسکن

خرید زمین، مسکن و مستغلات یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه گذاری بلند مدت در سراسر دنیا محسوب می‌شود. اگر خرید زمین یا ملک با بررسی و تحلیل‌های درست انجام شود، یک سرمایه‌گذاری پربازده خواهید داشت. 

اما امروزه سرمایه‌گذاری در زمینه املاک و مستغلات در ایران بسیار دشوار شده است. باتوجه‌به قیمت مسکن و هزینه‌های ساخت‌وساز آن، خرید مسکن به سرمایه زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، زمین و مسکن قابلیت نقدشوندگی پایینی دارند و بازار شفافی برای خریدوفروش آن‌ها وجود ندارد. 

افرادی که در زمینه خرید طلا، سکه، ارز و خودرو سرمایه‌گذاری می‌کنند بعد از مدتی با دریافت سودهای خود به سمت خرید ملک متمایل می‌شوند و سعی می‌کنند پول خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا به سود بیشتر و بدون ریسکی برسند. 

ریسک‌های سرمایه‌گذاری برای خرید زمین، خانه و دیگر مستغلات که باید موردتوجه سرمایه‌گذاران این حوزه قرار گیرد عبارت‌اند از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، رشد ناهمگون قیمت مسکن و زمین در شهرها و مناطق مختلف، سیاست‌های کلان مانند میزان پرداخت وام و پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند مسکن مهر و مسکن ملی.

سرمایه گذاری

سپرده‌های بانکی

سپرده‌گذاری در بانک و دریافت سود بانکی یکی از روش‌های سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود اما امروزه طرف‌داران خود را تا حد زیادی ازدست‌داده است. در سال‌های گذشته، سود بانک‌های ایران بسیار کمتر از میزان تورم بوده است؛ بنابراین سپرده‌های بانکی در حفظ قدرت خرید و ارزش پول کارآمد نبوده است.

ارزهای دیجیتال

امروزه با گسترش رمزارزها و ارزهای دیجیتال، یک روش جدید برای سرمایه گذاری بلند مدت در اختیار مردم قرار گرفته است. اما برای سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال باید با این حوزه کاملاً آشنایی داشته باشید تا با آگاهی از ریسک‌های احتمالی بتوانید پرسودترین روش را انتخاب کنید.

برای استخراج این ارزها از دستگاه‌های ماینینگ استفاده می‌شود که باید آنها را خریداری کرد. استخراج رمز ارزها می‌تواند سود بالایی داشته باشد اما ریسک زیادی نیز به همراه دارد. استخراج ارز دیجیتال و بیت‌کوین به شرطی سودآور است که هزینه برق ارزان و سخت‌افزار مناسب برای استخراج را داشته باشید. در حال حاضر در ایران معامله ارزهای دیجیتال بیشتر از استخراج آن‌ها طرف‌دار دارد. 

بورس

سرمایه‌گذاری در بورس یکی از روش‌هایی است که اگر آگاهانه انجام شود می‌تواند در بلندمدت با سود همراه باشد. هرگونه خبر و رویداد داخلی و جهانی می‌تواند بر شاخص و بازده سهم‌ها در بازار بورس تأثیر بگذارد؛ بنابراین داشتن اطلاعات کافی و استفاده از تحلیل‌های موجود یکی از ضروری‌ترین قدم‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بازار است. اما متأسفانه با شرایط حال حاضر ایران وضعیت سرمایه‌گذاری در بورس ثبات قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاری ندارد اما باز هم با داشتن اطلاعات کافی می‌توان در این بازار سرمایه‌گذاری کرد.  

استراتژی‌های مفید برای سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود

سرمایه‌گذاری هم مانند هر کار اقتصادی دیگر باید با رعایت استراتژی‌های دقیق انجام شود تا سرمایه شما در بهترین محل قرار بگیرد. درباره نوع سرمایه‌گذاری خود به‌دقت مطالعه و بررسی کنید و از انتخاب عجولانه و شتاب‌زده پرهیز کنید. قبل از سرمایه‌گذاری حتماً با کارشناسان این حوزه مشورت کنید تا بهترین پیشنهادها را برای سرمایه‌گذاری دریافت کنید. کارشناسان راه تجار در این مسیر کنار شما خواهند بود و مشورت‌های لازم درباره انواع سرمایه‌گذاری را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

در ادامه چند قانون مهم برای سرمایه‌گذاری را بیان می‌کنیم تا یک سرمایه‌گذاری مطمئن و پربازده داشته باشید: 

تنوع در سرمایه‌گذاری

در زمان سرمایه‌گذاری، ریسک خود را در سهام، اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سایر ابزارها توزیع کنید. قانون طلایی برای سرمایه‌گذاری این است که بیش از 10٪ در هیچ سهام یا سرمایه‌گذاری از پرتفوی خود سرمایه‌گذاری نکنید. این رویکرد به شما کمک می‌کند تا در صورت سقوط هر یک از بخش‌های سرمایه‌گذاری، مقداری از سرمایه شما حفظ شود.

قبل از سرمایه‌گذاری خوب تحقیق کنید

همیشه قبل از سرمایه‌گذاری با منابع آگاه و مطلع مشورت کنید. معمولاً در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که استراتژی‌ها و محصولاتشان را دوست دارید. امروزه وب‌سایت‌های مختلفی در اینترنت موجود است که به شما در تحلیل و درک بهتر شرکت‌ها کمک می‌کند. عملکرد گذشته هیچ محصولی تضمینی برای عملکرد آتی نیست، بااین‌حال توصیه می‌شود محلی برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که سابقه خوبی در چند سال اخیر داشته و هزینه‌های مدیریتی پایینی دریافت می‌کند.

درباره سرمایه‌گذاری‌های ضعیف واقع‌بین باشید

هیچ تضمینی وجود ندارد که سهام پس از کاهش طولانی‌مدت دوباره به حالت اول بازگردد و مهم است که در مورد چشم‌انداز سرمایه‌گذاری‌های با عملکرد ضعیف واقع‌بین باشید. تشخیص اشتباهات و فروختن سرمایه‌گذاری زیان‌ده برای جلوگیری از ضرر بیشتر کار عاقلانه‌ای است.

تحت‌تأثیر نوسانات کوتاه‌مدت قرار نگیرید 

به‌جای وحشت از نوسانات کوتاه‌مدت یک سرمایه‌گذاری، بهتر است دورنمای آن را بررسی کنید و تحت‌تأثیر نوسانات کوتاه‌مدت قرار نگیرید. مطمئناً، معامله گران فعال از نوسانات دقیقه‌به‌دقیقه برای قفل‌کردن سود استفاده می‌کنند. اما سرمایه‌گذاران بلندمدت بر اساس دوره‌های زمانی طولانی مانند سالانه یا بیشتر موفق می‌شوند.

مشخص‌کردن دورنما و افق سرمایه‌گذاری

هرکسی اهداف سرمایه‌گذاری متفاوتی دارد: بازنشستگی، پرداخت هزینه تحصیلات دانشگاهی فرزندان، تأمین پیش‌پرداخت خانه. تفاوتی ندارد که هدف شما از سرمایه‌گذاری چیست، کلید همه سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت درک افق زمانی شما برای سرمایه‌گذاری است. به طور معمول، سرمایه گذاری بلند مدت به معنای پنج سال یا بیشتر است، اما هیچ تعریف قطعی وجود ندارد. دانستن اینکه چه زمانی به پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنید نیاز دارید، باعث می‌شود اطمینان بیشتری نسبت به نوع سرمایه‌گذاری و میزان ریسک آن داشته باشید. 

با یک استراتژی پیش بروید

هنگامی که اهداف سرمایه‌گذاری و افق زمانی خود را مشخص کردید، یک استراتژی سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. حتی می‌توانید افق زمانی کلی خود را به دوره‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید تا بتوانید سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشید. 

روی آینده تمرکز کنید و یک چشم‌انداز بلندمدت داشته باشید

سرمایه‌گذاری مستلزم اتخاذ تصمیمات آگاهانه بر اساس مسائلی است که هنوز اتفاق نیفتاده است. داده‌های گذشته می‌توانند راه آینده را نشان دهند، اما هرگز لزوم وقوع آن را تضمین نمی‌کنند

درحالی‌که سودهای کوتاه‌مدت کلان اغلب برای تازه‌واردان بازار جذاب است؛ اما برای کسب موفقیت و سود بیشتر، سرمایه گذاری بلند مدت لازم است. معاملات کوتاه‌مدت می‌تواند کسب درآمد بیشتری را موجب شود، اما ریسک بیشتری نیز نسبت به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برای شما خواهد داشت. 

حتی اگر به یک استراتژی سرمایه‌گذاری پایبند شده‌اید، همچنان باید به‌صورت دوره‌ای آن را بررسی کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.  

سرمایه گذاری و آینده

سود سهام خود را مجدداً سرمایه‌گذاری کنید

یکی از راه‌های افزایش سرمایه، سپرده‌گذاری سود حاصل از سرمایه‌گذاری در همان حوزه‌ای است که از آن سود دریافت کرده‌اید و از بازده و اعتبار آن اطمینان دارید. بخش بزرگی از رشد کلی بیشتر پرتفوی‌ها به‌جای افزایش ارزش سهام، ناشی از سرمایه‌گذاری مجدد سود سهام است. 

برندها و نام‌های کوچک

همیشه اعتماد کردن به نام‌ها و برندهای شناخته شده باعث تضمین سود نخواهد بود؛ گاهی برندها و شرکت‌های نوپا و خرد هم می‌توانند سود بسیار خوبی را برای سرمایه شما ارائه کنند. شرکت‌های کوچک‌تر این پتانسیل را دارند که به نام‌های برتر و شناخته شده در آینده تبدیل شوند. در واقع، سهام با سرمایه کوچک در طول تاریخ بازدهی بیشتری نسبت به همتایان با سرمایهٔ کلان خود نشان داده‌اند.

برای داشتن یک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا انجام اقدامات بالا بسیار مهم است اما همیشه مشورت با کارشناسان امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از ضرر و ریسک‌های احتمالی ضروری است. کارشناسان ما در راه تجار تمام راهنمایی‌های لازم برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق را در اختیار شما قرار می‌دهند.  

کنترل ریسک‌های سرمایه گذاری بلند مدت

هر نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند با ریسک و ضرر همراه باشد اما شما به‌عنوان سرمایه‌گذار باید با آگاهی کامل در این مسیر گام بردارید و نسبت به ریسک‌های احتمالی سرمایه‌گذاری خودآگاهی کامل داشته باشید. اما دو استراتژی سرمایه‌گذاری اساسی می‌تواند به مدیریت ریسک سیستمیک (ریسکی که بر کل اقتصاد اثر می‌گذارد) و ریسک غیر سیستمی (ریسک‌هایی که بر بخش کوچکی از اقتصاد یا حتی یک شرکت تأثیر می‌گذارد) کمک کند.

  • تخصیص دارایی‌ها: با گنجاندن طبقات مختلف دارایی در پرتفوی خود (به‌عنوان‌مثال سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات و پول نقد)، احتمال اینکه برخی از سرمایه‌گذاری‌های شما بازدهی رضایت‌بخشی داشته باشند را افزایش می‌دهید، حتی اگر برخی دیگر ثابت باشند یا ارزش خود را از دست بدهند. به‌عبارت‌دیگر، خطر زیان‌های عمده را که می‌تواند ناشی از تاکید بیش از حد بر یک طبقه دارایی باشد، کاهش می‌دهید، هرچقدر هم که انتظار دارید آن طبقه انعطاف‌پذیر باشد.
  • تنوع‌بخشی: وقتی در سرمایه گذاری خود تنوع می‌دهید، پولی را که به یک طبقه دارایی خاص، مانند سهام، تخصیص داده‌اید، بین دسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری که به آن طبقه دارایی تعلق دارند، تقسیم می‌کنید. تنوع به شما این امکان را می‌دهد که دارایی‌های خود را در اطراف پخش کنید. به طور خلاصه، شما تمام تخم‌مرغ‌های سرمایه‌گذاری خود را در یک سبد قرار نمی‌دهید.

بهترین راه سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟

هر یک از روش‌های متعدد سرمایه گذاری بلند مدت مثل مسکن، طلا، سکه، دلار، خودرو، سپرده‌های بانکی و … شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد و ورود در این بازارها برای همه افراد ممکن نیست. در اولین نگاه، گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری مناسب‌ است که بازدهی بیشتری نسبت به نرخ تورم داشته باشد. بهتر است برای انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری بلند مدت علاوه بر بازدهی، پارامترهای دیگر را هم در نظر داشته باشید. راه تجار درباره انواع روش‌های سرمایه گذاری بلند مدت مشاوره و آموزش‌های کامل و جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

هولدینگ فیوچر اسکای محلی مطمئن برای سرمایه گذاری بلند مدت است. فیوچر اسکای تمام ضمانت‌های لازم را برای کسب اطمینان شما برای آغاز یک سرمایه‌گذاری موفق ارائه می‌کند. اگر درباره حداقل و حداکثر سرمایه، سود سرمایه‌گذاری، مدت‌زمان قرارداد و ضمانت‌ها هرگونه پرسشی دارید می توانید صفحه راه تجار که برای یک سرمایه گذاری بلند مدت با سود بالا آماده شده را مطالعه کنید و یا با شماره 03132680335 تماس بگیرید؛ کارشناسان ما تمام اطلاعات لازم در این باره را در اختیار شما قرار خواهند داد.

پس انداز سرمایه

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اخبار شرکت

حضور هلدینگ فیوچر اسکای در نمایشگاه بیگ فایو (BIG5) دبی

نمایشگاه صنعت ساختمانی بیگ فایو دبی (BIG5)  در تاریخ ۵ …

مطالعه بیشتر
نکات بازرگانی

راهنمای کامل انبارداری

راهنمای کامل انبارداری     شما هر کسب‌وکاری که داشته …

مطالعه بیشتر
اسناد تجاری

راهنمای کامل شماره EORI

اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در سطح بین‌المللی توسعه …

مطالعه بیشتر
متدهای-پرداخت-بین-المللی نکات بازرگانی

راهنمای کامل متدهای پرداخت بین المللی

برای کسب موفقیت در تجارت بین‌الملل و بالابردن میزان فروش، …

مطالعه بیشتر