راه تجار

هر آنچه باید در مورد مشاور بازرگانی بین المللی بدانید

تجارت بین الملل حوزه‌ای بسیار پیچیده و فنی است؛ بنابراین برای آغاز یک تجارت و بازرگانی موفق در سطح بین الملل نیاز به یک دید وسیع و بینش ویژه دارید. ازآنجاکه قوانین تجارت و بازرگانی بین الملل همیشه در حال به‌روزرسانی و تغییر هستند، کسب اطلاعات و آگاهی از آخرین قوانین تجارت اهمیت زیادی برای رشد حجم معاملات و سودآوری بیشتر پیدا می‌کند.  بالا بودن هزینه اشتباه در تجارت باعث دشواری برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در امور تجاری می­شود. مشاوران بازرگانی بین‌المللی تجربه، دانش و روابطی دارند تا مشتریان را در پیچیدگی‌های مختلف حوزه‌ معاملات بین المللی راهنمایی کنند.

راه تجار به‌عنوان یک مشاور بازرگانی بین المللی معتبر علاوه بر ارائه پکیج‌های آموزشی جامع درباره تمام مراحل بازرگانی، می‌توانند مشاوره‌های تخصصی در زمینه امور بازرگانی بین المللی به شما ارائه کند. در ادامه این مقاله از راه تجار با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره مشاوره بازرگانی خارجی را دریافت کنید.

هر آنچه باید در مورد مشاور بازرگانی بین المللی بدانید

مزایای تجارت بین الملل

اگر قصد شروع یک تجارت و بازرگانی خارجی یا بین المللی را دارید بهتر است درباره تمام ابعاد آن اطلاعات لازم را کسب کنید. برخی از مزایای آغاز یک تجارت در سطح بین الملل عبارت است از:

  • ارزآوری برای کشور: یک کشور می‌تواند با صادرات کالاهای خود به کشورهای دیگر، فارکس ارزشمندی به دست آورد.
  • استفاده بهینه از منابع موجود: کسب‌وکارهای بین المللی اتلاف منابع داخلی را کاهش می‌دهند. به کشورها کمک می‌کند تا از منابع طبیعی خود به بهترین شکل استفاده کنند. هر کشوری محصولاتی را تولید می‌کند که بیشترین مزیت را دارند.
  • بهبود سطح زندگی مردم: فروش محصولات مازاد از یک کشور به کشور دیگر منجر به افزایش درآمد و پس‌انداز مردم در کشور اول می‌شود. این امر باعث بهبود استاندارد زندگی جمعیت کشور صادرکننده خواهد شد.
  • مزایای مصرف‌کننده: مصرف‌کنندگان از تجارت بین المللی نیز سود می‌برند. آنها آزادند تا از انواع محصولات باکیفیت بهتر با قیمت مناسب استفاده کنند؛ بنابراین مصرف‌کنندگان در کشور واردکننده محصولات متنوعی دارند که این یک مزیت است.
  • ارتقای صنعتی‌شدن: تبادل دانش فنی به کشورهای درحال‌توسعه اجازه می‌دهد تا با کمک‌های خارجی صنایع جدیدی ایجاد کنند؛ بنابراین، تجارت خارجی به توسعه صنعت کمک می‌کند.
  • صلح و هماهنگی بین المللی: تجارت بین المللی رقابت بین کشورهای مختلف را از بین می‌برد و صلح و هماهنگی بین المللی را ترویج می‌کند که باعث ایجاد وابستگی متقابل و افزایش اعتماد و صداقت متقابل. خواهد شد
  • توسعه فرهنگی: تجارت بین المللی تبادل فرهنگ‌ها و ایده‌ها را بین کشورهای مختلف تشویق می‌کند. شما می‌توانید روش زندگی، لباس، غذا، و موارد دیگر را از کشور دیگری اتخاذ کنید.
  • اقتصاد تولید در مقیاس بزرگ: بازرگانی خارجی به دلیل تقاضای زیاد منجر به تولید در مقیاس بزرگ می‌شود. هر کشوری در جهان می‌تواند از تولید در مقیاس بزرگ بهره‌مند شود.
  • ثبات قیمت محصول: تجارت بین المللی نوسانات زیاد در قیمت محصولات را کاهش می‌دهد. منجر به ثبات قیمت محصولات در سراسر جهان می‌شود.
  • گسترش بازار محصول: بازرگانی بین المللی بازار محصول را در سراسر جهان‌گسترش می‌دهد. با گسترش مقیاس کسب‌وکار، سود کسب‌وکار افزایش خواهد یافت.
  • ایجاد فرصت‌های شغلی: شرکت‌های بین المللی فرصت‌های شغلی را در بازارهای صادرات محور ترویج می‌کنند. این  فرصت‌های شغلی باعث بالابردن استاندارد زندگی در کشورهایی را که با تجارت و بازرگانی بین المللی سروکار دارند می‌شود.

مشاور بازرگانی بین المللی کیست؟

مشاور بازرگانی بین المللی به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا فعالیت‌های خود را در بازارها یا کشورهای جدید گسترش دهند. آنها ممکن است با مشتریان برای توسعه استراتژی‌هایی برای ورود به بازار جدید کار کنند، به آنها توصیه کنند که چگونه محصولات یا خدمات خود را با سلیقه‌ها و آداب‌ورسوم محلی تطبیق دهند، یا حتی در ایجاد مشارکت‌ها یا اتحادهای جدید با سایر مشاغل کمک کنند.

یک مشاور بازرگانی بین‌المللی باید در زمینه‌ای که مشاوره می‌دهد، تجربه کاری بالایی داشته باشد مثلاً ممکن است مدیران سابقی باشند که اکنون مشاوران مستقل هستند. این کار به آنها درک عمیقی از چالش‌های پیشروی مشتریان خود می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا توصیه‌های ارزشمندتری ارائه دهند زیرا به این مشتریان کمک می‌کنند تا در قلمرو ناآشنا حرکت کنند.

وظایف مشاور بازرگانی بین المللی

شرکت‌های مشاوره تجارت بین المللی تحقیقات بازار را برای ارزیابی مناسب بودن کشورهای خارجی برای محصولات، راه‌حل‌ها یا خدمات مشتری انجام می‌دهند. هنگامی که بازارهای امیدوارکننده شناسایی می‌شوند، کشف اولیه کسب‌وکار شروع می‌شود تا مشخص شود آیا توزیع‌کنندگان، مشتریان و تأمین‌کنندگان قابل‌اعتماد و علاقه‌مند در بازارهای هدف خاص وجود دارند یا خیر. مشاور بازرگانی بین المللی می‌تواند به مشتریان در منبع، بازاریابی و فروش در بازارهای خارجی در خارج از کشور کمک کند. هیچ راه واحدی برای ورود به بازار خارجی وجود ندارد. یک کسب‌وکار باید با کمک حرفه‌ای ساختار متناسب با سطح منابع، پتانسیل بازار و تجربه فعالیت در محیط بین المللی را انتخاب کند. تجارت بین‌المللی در اکثر موارد از جمله تجارت‌های صادرات/واردات، نمایندگان مستقل، موافقت‌نامه‌های صدور مجوز، سرمایه‌گذاری مستقیم، سرمایه‌گذاری مشترک و شرکت‌های چندملیتی (MNC) انجام می‌شود. تفاوت بین این گزینه‌ها گاهی اوقات جزئی است.

مشاور بازرگانی بین المللی دارای طیف گسترده‌ای از مسئولیت‌ها است که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ارائه رهبری کلیدی در توسعه تجارت جهانی و استراتژی‌های پیاده‌سازی برای شرکت‌هایی که به دنبال گسترش به بازارهای جدید هستند
  • ارائه مشاوره تخصصی در مورد بازارهای مالی بین المللی، نوسانات ارز و روندهای اقتصادی در کشورهای مختلف
  • کمک به کسب‌وکارها برای توسعه و اجرای استراتژی‌های مؤثر برای فروش محصولات یا خدمات خود در بازارهای بین المللی
  • تهیه گزارش و پروپوزال برای مشتریان بر اساس تحقیقات بازار و تجزیه‌وتحلیل فرصت‌های بالقوه در کشورهای خارجی
  • مشاوره به مشتریان در مورد بهترین ساختار معاملات تجاری بین المللی، از جمله ادغام و اکتساب، سرمایه‌گذاری مشترک و اتحاد استراتژیک
  • پیشنهاد فرصت‌های جدید برای رشد در بازارهای بین المللی از طریق برنامه‌ریزی استراتژیک، تحقیق و تحلیل
  • مشاوره با مشتریان در مورد بهترین راه‌ها برای قرارگرفتن در بازار بین المللی برای موفقیت طولانی‌مدت
  • ارائه مشاوره حقوقی در خصوص معاملات تجاری بین المللی اعم از قراردادها، موافقت‌نامه‌ها و مقررات
  • برگزاری جلسات آموزشی برای کارکنان به‌منظور افزایش دانش آنها از رویه‌های تجاری بین المللی

انواع خدمات مشاور بازرگانی بین المللی 

حوزه فعالیت یک مشاور بازرگانی بین الملل شامل موارد زیر می‌شود:

هر آنچه باید در مورد مشاور بازرگانی بین المللی بدانید

مشاوره واردات کالا و صادرات محصول

برای انجام صادرات یا واردات هر کالایی علاوه بر آنکه لازم است با قوانین خاص داخلی و خارجی این فعالیت‌ها آشنا باشید، لازم است با چگونگی روند انجام این فعالیت‌ها هم آشنا شوید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین سرمایه‌گذاری به سودهای کلان اقتصادی دست پیدا کنید. شما به‌عنوان یک تاجر یا بازرگان تازه‌کار به یک مشاور بازرگانی بین الملل نیاز دارید تا بهترین تصمیم را در زمینه انجام فعالیت‌های تجاری خود بگیرید.

مشاوره بازرگانی خارجی

باتوجه‌به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و به‌وجودآمدن تغییر و تحولات دائمی در زندگی بشر، قوانین و سیاست‌های حاکم بر هر جامعه‌ای متناسب با نیازهای روز جوامع تغییر می‌کنند و همواره شکل جدیدی به خود می‌گیرند تا با تغییرات پیش‌آمده در تناسب و تعامل باشند. ازآنجاکه فعالیت‌های تجاری نیز در گرو این تغییرات مدام در حال تغییروتحول است، قوانین مرتبط با این فعالیت‌ها هم دائماً دچار تغییر می‌شوند.

مشاور بازرگانی بین المللی به شما کمک می‌کند تا از قوانین روز جهان و اتفاقات مهم در حوزه‌های گوناگون دنیای اقتصاد آگاه شوید  و دید گسترده‌تر و جامع‌تری از قوانین روز جهان اقتصاد به دست بیاورید.

مشاوره امور گمرکی

شما ه عنوان یک بازرگان برای صادرات و واردات هر نوع محصول یا کالا باید با گمرک‌های داخلی یا خارجی کشورها ارتباط داشته باشید. برای واردات و صادرات کالا لازم است که از اداره گمرک کمک بگیرید تا کالای وارداتی یا صادراتی شما با عنوان کالای قاچاق از مرز عبور نکرده و اعتبار تجارت شما زیر سؤال نرود.

مشاور بازرگانی بین المللی می‌تواند شما را در تسریع روند فعالیت‌های مربوط به امور گمرک راهنمایی نماید تا با سرعت بیشتری فرایندهای مربوط به گمرک را در زمینه صادرات یا واردات کالا به انجام برسانید.

فرایند مشاوره بازرگانی خارجی

مشاور بازرگانی بین المللی اطلاعات و مشاوره‌های لازم را به شرکت‌ها در مورد انجام تجارت با کشورهای دیگر ارائه می‌دهند. مشاور بازرگانی خارجی می‌توانند به شرکت‌های مشاوره مدیریت، شرکت‌هایی که در حال حاضر در بازارهای بین المللی فعالیت می‌کنند، یا شرکت‌هایی که قصد توسعه یا سرمایه‌گذاری بین المللی دارند، مشاوره دهند. 

داشتن یک مشاور بازرگانی بین المللی خوب در زمینه صادرات و واردات کالا می‌تواند بسیاری از مشکلات شرکت شما را به‌راحتی رفع کند و درعین‌حال سودآوری و فروش شما را تا حد زیادی افزایش دهد. در طی جلسات مشاوره واردات کالا، مشاور بازرگانی بین الملل تمام نکات لازم برای بستن قرارداد، حمل‌ونقل کالا، امور گمرکی و فروش را به شما آموزش خواهد داد.  

شرکت‌هایی که مایل به ورود به بازار خارجی هستند می‌توانند از طریق خدمات مشاوره‌ای از کمک‌های تخصصی راه تجار برخوردار شوند. فرایند مشاوره ما تضمین می‌کند که ما به‌درستی از همه مشتریانی که وارد بازارهای بین المللی می‌شوند حمایت می‌کنیم. فرایند کار یک مشاور بازرگانی خارجی شامل مراحل زیر است: 

معرفی و بررسی

اولین قدم برای مشاوره، مرحله یادگیری است. تمام جزئیات کار مشتری توسط مشاور بازرگانی بین المللی دریافت می‌شود. مشاوران جزئیات را بررسی کرده و با مشتری وارد مرحله بعدی می‌شوند.

منبع‌یابی محصول

مشاوران در تهیه طیف گسترده‌ای از مواد تشکیل‌دهنده، قطعات، محصولات، راه‌حل‌ها و موارد دیگر از طرف مشتریان کمک می‌کنند. منبع‌یابی محصول و غیره فعالیت بسیار رایج مشاوران بازرگانی بین المللی است.

شناسایی فرصت‌ها

پس از انجام اقدامات اولیه، مشاور بازرگانی بین المللی برای شناسایی فرصت‌ها و بازارهای بین المللی با مشتریان همکاری می‌کند. تحقیقات انجام شده و اهداف مشخصی برای بازارهای خارجی مشخص می‌شود.

بازار و فروش

عملکردهای بازاریابی و فروش برای موفقیت بازرگانی بین المللی بسیار مهم هستند. مشاوران به مشتریان برای بازاریابی و فروش مؤثر و موفقیت‌آمیز کمک می‌کنند. 

برنامه و استراتژی

مشاور بازرگانی بین المللی در راستای برنامه‌ریزی برای ورود به بازارهای خاص با مشتریان تبادل نظر می‌کنند. آنها طرح و اقدامات لازم برای انجام موفقیت‌آمیز این کار را ترسیم می‌کنند و به مشتری نظرات خود را ارائه می‌کنند.

اجرا

مشاوران فقط در مورد اهداف اولیه به مشتریان مشاوره و کمک ارائه نمی‌کنند بلکه برای ورود به این بازارها نیز به آن‌ها کمک می‌کند.

رشد و مدیریت

مشاور بازرگانی بین المللی از طریق طیف وسیعی از خدمات به مشتریان کمک می‌کند تا در بازارهای بین المللی رشد کنند. خدمات مشاوره بازرگانی خارجی در اینجا بر مدیریت برای به‌دست‌آوردن سهم بازار مناسب تمرکز دارد. مشاوران همچنین از مشتریان با مدیریت پشتیبانی می‌کنند و اهداف کلیدی را برای اطمینان از نتایج مدیریت می‌کنند.

یک مشاور بازرگانی بین المللی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشاور تجاری بین الملل برای موفقیت به مهارت‌های زیر نیاز دارد:

هر آنچه باید در مورد مشاور بازرگانی بین المللی بدانید

مهارت‌های ارتباطی

 مهارت‌های ارتباطی برای مشاور بازرگانی بین المللی ضروری است، زیرا آنها اغلب با مشتریان و همکاران کشورهای دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین ممکن است لازم باشد با مشتریان و همکاران خود به‌صورت حضوری یا تلفنی ارتباط برقرار کنند. مهارت‌های ارتباط مؤثر می‌تواند به مشاور کمک کند تا ایده‌ها و پیام‌های خود را به طور واضح و مختصر منتقل کند.

مهارت‌های تحلیلی

 مهارت‌های تحلیلی توانایی بررسی یک موقعیت و تعیین بهترین مسیر عمل است. مشاور بازرگانی بین المللی از مهارت‌های تحلیلی برای ارزیابی فرایندهای فعلی شرکت و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود استفاده می‌کند. به‌عنوان‌مثال، یک مشاور تجاری بین الملل ممکن است داده‌های فروش یک شرکت را تجزیه‌وتحلیل کند تا مشخص کند آیا آنها به پتانسیل کامل خود می‌رسند یا خیر.

مهارت‌های حل مسئله

 یک مشاور بازرگانی بین المللی اغلب با یک شرکت کار می‌کند تا یک استراتژی برای بهبود کسب‌وکار خود ایجاد کند. این اغلب شامل شناسایی چالش‌ها و یافتن راه‌حل‌هایی برای غلبه بر آنها می‌شود. مهارت‌های حل مسئله می‌تواند به مشاور کمک کند تا راه‌حل‌های مؤثری برای مشتریان خود ایجاد کند.

دانش صنعت

 یک مشاور بازرگانی بین المللی ممکن است با یک شرکت برای توسعه استراتژی برای ورود به بازار جدید یا کمک به آنها در بهبود عملیات خود همکاری کند. داشتن آگاهی از این صنعت می‌تواند به شما در ارائه مشاوره مؤثر کمک کند. به‌عنوان‌مثال، اگر شرکتی بخواهد وارد بازار جدیدی شود، یک مشاور بازرگانی بین المللی ممکن است به آنها پیشنهاد دهد که با یک توزیع‌کننده در آن بازار همکاری کنند تا به آنها کمک کند تا تفاوت‌های فرهنگی را دنبال کنند.

مهارت‌های همکاری

مشاور تجاری بین الملل خوب باید توانایی همکاری با دیگران برای دستیابی به یک هدف مشترک را داشته باشد. مشاور تجاری بین الملل ممکن است با مشتریان برای توسعه استراتژی‌ها، ایجاد برنامه‌های اقدام و اجرای راه‌حل‌ها کار کند. توانایی مشاور برای همکاری با مشتریان می‌تواند به ایجاد راه‌حل‌هایی کمک کند که موجب رفع نیازها و رسیدن به اهداف مشتریان شود. 

آغاز یک تجارت موفق با کمک شرکت بازرگانی خارجی در اصفهان

برای آغاز هر کار مهمی بهتر است با مشاور صحبت کنید. برای آغاز فعالیت مهمی مانند تجارت بین الملل به یک مشاور بازرگانی بین المللی متبحر و باتجربه نیاز دارید. در مورد تجارت خود، اهداف توسعه موردنظر، بازارهای خارجی و موارد دیگر با مشاور تبادل نظر کنید. در مورد جزئیات صحبت کنید و سؤال بپرسید. یک مشاور می‌تواند طیف وسیعی از موضوعات را با شما در میان بگذارد. 

راه تجار زیر نظر هولدینگ فیوچر اسکای به‌عنوان یک شرکت بازرگانی خارجی در اصفهان تمام مشاوره‌های لازم درباره تمام امور بازرگانی، صادرات، واردات، امور گمرکی و ترخیص کالا را در اختیار شما قرار می‌دهد.  قبل از دریافت یک مشاوره مفید، باید حتماً اطلاعات کاملی نسبت به حوزه فعالیت خود و چالش‌های بازرگانی در این حوزه کسب کنید. راه تجار پکیج‌های آموزشی کاملی را فراهم کرده تا بتوانید تمام نکات لازم درباره بازرگانی بین الملل را در کوتاه‌ترین زمان آموزش ببینید. همچنین راه تجار بر اساس نوع فعالیت شما، جلسات مشاوره بازرگانی بین المللی آنلاین را برای شما برگزار می‌کند. 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اخبار شرکت

حضور هلدینگ فیوچر اسکای در نمایشگاه بیگ فایو (BIG5) دبی

نمایشگاه صنعت ساختمانی بیگ فایو دبی (BIG5)  در تاریخ ۵ …

مطالعه بیشتر
نکات بازرگانی

راهنمای کامل انبارداری

راهنمای کامل انبارداری     شما هر کسب‌وکاری که داشته …

مطالعه بیشتر
اسناد تجاری

راهنمای کامل شماره EORI

اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در سطح بین‌المللی توسعه …

مطالعه بیشتر
متدهای-پرداخت-بین-المللی نکات بازرگانی

راهنمای کامل متدهای پرداخت بین المللی

برای کسب موفقیت در تجارت بین‌الملل و بالابردن میزان فروش، …

مطالعه بیشتر