راه تجار

راهنمای-صفر-تا-صد-فروش-در-علی-بابا

راهنمای صفر تا صد فروش در علی بابا

یکی از مهم‌ترین مراکز برای فروش انواع محصولات به‌صورت آنلاین و در سطح بین‌الملل، سایت علی بابا است. اگر قصد توسعه کسب‌وکار خود را دارید، علی بابا یکی از بهترین گزینه‌ها است.

برای موفق شدن و بالابردن میزان فروش باید به جوانب مختلف این سایت آشنایی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم نکات مهم برای فروش بهتر در سایت علی بابا را برای شما شرح دهیم.  

علی بابا چیست؟

علی بابا یک بازار عمده‌فروشی جهانی با مالکیت چینی است که در سال 1999 تأسیس شد.  علی بابا بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک در جهان است که در سال 2021 حدود 109 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

علی بابا یک بازار جهانی تجارت به تجارت (B2B) است که تا سال 2022 بیش از 1.31 میلیارد مصرف‌کننده فعال را پشتیبانی می‌کند. همچنین بزرگ‌ترین پایگاهی است که تأمین‌کنندگان (عمدتاً از آسیا) را با خریداران از سراسر جهان مرتبط می‌کند.

در حال حاضر، علی بابا به بیش از 190 کشور و منطقه در بیش از 40 صنعت خدمات ارائه می‌دهد و روزانه بیش از 340000 درخواست محصول را دریافت می‌کند. 

چه محصولاتی را در علی بابا بفروشیم؟

برخلاف فروشگاه‌های آنلاین B2C، علی بابا اقلام تکی را نمی‌فروشد؛ بنابراین این سؤال پیش می‌آید که علی بابا چه چیزی می‌فروشد؟

علی بابا به‌عنوان یک بازار عمده‌فروشی، محلی برای یافتن فروشندگانی است که کالاهای عمده را با نرخ‌های پایین ارائه می‌دهند. اکثر فروشندگان در این پلتفرم اقلام صادراتی را که از چین تهیه شده‌اند می‌فروشند.

پرفروش‌ترین محصولات این فروشگاه شامل لوازم الکترونیکی و لوازم آرایشی است. دسته‌های دیگر عبارتند از ماشین‌آلات و وسایل نقلیه، چراغ‌ها و تجهیزات ورزشی.

اگر می‌خواهید فروش آنلاین محصولات را شروع کنید، باید بدانید که فروش آنلاین هر محصولی برای شما درآمدزا نخواهد بود. قبل از انتخاب هر محصولی برای فروش آنلاین، مطمئن شوید که موارد زیر را در نظر بگیرید:

محصولات پرتقاضا

هر تاجری دوست دارد محصولاتی بفروشد که متقاضی بیشتری دارد تا فروش خود را افزایش دهد.  برخی افراد تصور می‌کنند که محصولات پرفروش رقابت بیشتری دارند، در این صورت ممکن است شما در بین رقبای زیاد خود متمایز نشوید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اقلامی با حداقل 300 فروش ماهانه پیدا کنید. این معادل 10 فروش در روز است که نقطه شروع مناسبی است. البته، هر چه محصولات با تقاضای بالا بیشتر بفروشید، درآمد بیشتری خواهید داشت.

محصولات کاربردی

اگر می‌خواهید به‌سرعت بازار خود را به دست آورید، پس سعی کنید محصولات مشکل‌گشا و کاربردی را جستجو کنید. وقتی بدانید چه نوع مشتریانی را قرار است هدف قرار دهید، می توانید دغدغه‌های اصلی آنها را هم در نظر بگیرید.

بعد از انجام تحقیقات دقیق، محصولاتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای کسب‌وکار شما مناسب هستند. زیرا محصولات کاربردی همیشه تقاضای بالایی در بازار دارند و می‌توانند به شما در افزایش سریع درآمد کمک کنند.

محصولات  قابل‌حمل و نشکن 

قبل از انتخاب یک محصول برای فروش، مطوئن شوید که به راحتی قابل حمل است. اقلامی که کمتر در معرض شکستن در حین حمل‌ونقل هستند، درآمد بیشتری نسبت به محصولات شکننده به همراه دارند. اگر محصول در حین حمل‌ونقل و تحویل دچار آسیب شود، میزان سفارش از سمت همان خریدار کاهش خواهد یافت. 

محصولات کم رقابت

فروش محصولات با رقابت بالا برای برخی مبتدیان دشوار است. اگر می‌خواهید در صنعت تجارت الکترونیک موفق شوید، باید محبوب‌ترین محصولات را با رقابت کم پیدا کنید. در حالت ایده‌آل، باید به دنبال اقلامی باشید که سایر فروشندگان، آن را عرضه نمی‌کنند یا رقابت کمی دارد. 

محصولات سودآور

به مبتدیان توصیه می‌شود اقلامی را بفروشند که اغلب بین 10 تا 40 دلار قیمت دارند. به این دلیل که خریدار به‌راحتی چنین مبلغی را برای خرید اقلام آنلاین هزینه می‌کند بدون اینکه نگران کیفیت کالا باشد. 

بااین‌حال، برای این محدوده قیمتی از محصولات، پیداکردن تأمین‌کنندگانی که قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌دهند دشوارتر است. اگر واسطه‌ای برای خرید محصولات پیدا کنید، ممکن است متوجه شوید که آن‌ها نیز قیمت هر محصول را اضافه می‌کنند؛ بنابراین، بهتر است فقط محصولاتی را انتخاب کنید که بتوانید با حاشیه سود خوب بفروشید.

تولیدکنندگان را به‌جای تأمین‌کنندگان برای خرید محصولات بیابید و کسی را انتخاب کنید که بتواند کمترین قیمت را به شما ارائه دهد، همچنین خرید عمده راه دیگری برای افزایش سود است.

محصولات در ابعاد کوچک 

یکی دیگر از فاکتورهای ضروری که هنگام تصمیم‌گیری برای فروش آنلاین محصول باید در نظر بگیرید اندازه است. ما معمولاً پیشنهاد می‌کنیم کالاهای کوچک را برای ارائه آنلاین انتخاب کنید. در اینجا 2 دلیل اصلی وجود دارد:

  • اقلام کوچک‌تر برای تحویل در دسترس تر از موارد بزرگ‌تر هستند.
  • هزینه حمل‌ونقل برای محصولاتی که وزن سبک و اندازه جمع‌وجور دارند ارزان‌تر خواهد بود.

محصولات فصلی را برای فروش آنلاین انتخاب نکنید

برای فروش در علی بابا، فقط محصولاتی را انتخاب کنید که بتوانید در تمام طول سال بفروشید. محصولات فصلی فروش شما را فقط به یک دوره خاص محدود می‌کنند. فصلی بودن محصولات پرفروش را در جستجوهای گوگل بررسی کنید و آنهایی را انتخاب کنید که آمار تقاضای ثابتی دارند. 

چگونه محصولات پرفروش علی بابا را پیدا کنیم؟

علی بابا یکی از پیشروترین بازارهای تجارت الکترونیک در جهان است. فروشندگان در بازارهای جهانی به سایت علی بابا نگاه می‌کنند تا محبوب‌ترین محصولات را برای فروشگاه‌های آنلاین خود تهیه کنند.

بااین‌حال، شناسایی محصولات پرفروش در علی بابا به این سادگی نیست. اولاً، به دلیل حجم زیاد محصولات ممکن است برای یافتن کالای مناسب با مشکل مواجه شوید.

علاوه بر این، کلاهبردارانی وجود دارند که باید از ترفندهای آنها آگاه باشید. بااین‌حال، دلیلی برای ناامید شدن وجود ندارد. پس از خواندن استراتژی‌های زیر، متوجه خواهید شد که چگونه محصولات پرفروش علی بابا را پیدا کنید.

تحقیقات گسترده درباره محصول 

اصلی‌ترین و درعین‌حال مهم‌ترین بخش یافتن محصولات پرفروش علی بابا، تحقیق است. اگر تحقیقات اولیه شما دقیق باشد، به‌راحتی محبوب‌ترین محصولات را در علی بابا پیدا خواهید کرد.

در تحقیقات اولیه، باید در مورد کلمات کلیدی بسیار مراقب باشید. سعی کنید تاحدامکان از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید لباس به‌صورت عمده بخرید، باید بدانید که چه نوع لباس‌هایی در حال حاضر محبوب هستند.

به‌جای «لباس زنانه»، بهتر است «تیشرت پنبه‌ای ارگانیک زنانه» را جستجو کنید. هرچه کلمات کلیدی خاص‌تر باشند، راحت‌تر می‌توانید تأمین‌کنندگان مناسب را در علی بابا پیدا کنید.

پس از تکمیل جستجوی اولیه، اکنون زمان آن رسیده است که عمیق‌تر جستجو کنید. باید مستقیماً با تولیدکنندگان تماس بگیرید و در مورد حداقل میزان سفارش، قیمت عمده‌فروشی، نمونه‌ها، تحویل و بسیاری از موارد دیگر با آنها صحبت کنید. با داشتن این اطلاعات، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

تحلیل رتبه‌بندی، فروش و بازخوردهای محصولات  

یک استراتژی عالی دیگر برای یافتن محصولات پرفروش در علی بابا بررسی نظرات، میزان فروش و رتبه‌بندی محصولات است.

محبوب‌ترین محصولات در هر دسته‌ای اغلب تعداد زیادی از خریداران را به خود جذب می‌کنند. این بدان معنی است که آنها تعداد زیادی سفارش و همچنین تعداد زیادی رتبه‌بندی و نظرات خریداران دارند.

وقتی وارد دسته‌بندی محصولات تخصصی شوید، علی بابا موارد “توصیه شده برای شما” را نمایش می‌دهد. اکثر کالاهای نشان‌داده‌شده در این بخش دارای حداقل 4 ستاره هستند که نشان‌دهنده بالا بودن تقاضای آن‌ها است.  

هنگامی که اطلاعات تأمین‌کنندگان را بررسی می‌کنید، می‌توانید متوجه شوید که کدام محصولات در حال حاضر پرفروش هستند و به‌این‌ترتیب، می‌توانید محصولات پرفروش را در علی بابا پیدا کنید.

بررسی فروشندگان برتر علی بابا

یافتن محصولات پرفروش با مراجعه به صفحه فروشندگان برتر نیز راه خوبی برای خریداران است. صفحه “محصولات پرفروش علی بابا” محصولات پرفروش و تولیدکنندگان آنها را در دسته‌ها و مکان‌های مختلف نشان می‌دهد. می‌توانید نتایج را بر اساس ترجیحات خود فیلتر کنید. برای رسیدن به لیست، به وب‌سایت علی بابا بروید و روی “رتبه‌بندی برتر” کلیک کنید.

صفحه محبوب‌ترین آیتم‌ها، محصولات را بر اساس تعداد درخواست‌های مصرف‌کننده سازماندهی می‌کند. از طرف دیگر این صفحه به اقلام باتوجه‌به تعداد سفارش‌ها و بازدیدها امتیاز می‌دهد. هر دو فهرست به طور مرتب به‌روز می‌شوند تا از صحت آنها اطمینان حاصل شود.

مزایای فروش در علی بابا

آیا شما یک تولیدکننده یا خرده‌فروش هستید که کالاهایی برای فروش دارید؟ استفاده از سایت علی بابا برای یافتن میلیون‌ها مغازه و مشتری روشی عالی برای افزایش درآمد شرکت شما است.

یک حساب فروشنده در سایت علی بابا باز کنید، محصولات خود را فهرست کنید، و شروع به گرفتن سفارش‌ها کنید تا درآمد کسب کنید. برخی از مزایای فروش محصولات و کالاها در سایت علی بابا عبارتند از:

دسترسی به پایگاه عظیم مشتریان

باید توجه داشته باشید که با استفاده از سایت علی بابا به پایگاه مشتریان قابل‌توجهی دسترسی خواهید داشت. میلیون‌ها نفر از این سایت استفاده می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید در آنجا به مخاطبان جهانی دست پیدا کنید.

این گستردگی و حجم بالای مخاطبان در سراسر جهان باعث بالارفتن فروش و سود شما خواهد شد. شما تمام مشتریان خود در سراسر جهان را در یک جا گرد هم می‌آورید و محصولات خود را به آن‌ها عرضه می‌کنید. 

خرید ایمن

ترس از کلاهبرداری، یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم را برای خرید و فروش آنلاین مردد می‌کند . خوشبختانه علی بابا یک وب‌سایت قابل‌اعتماد است که خرید سریع و ساده را تسهیل می‌کند.

روش‌های مختلفی برای پرداخت در این پلتفرم وجود دارد، از جمله کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و حواله‌های سیمی. تضمین تجارت، یک سرویس حفاظت از سفارش است که تضمین می‌کند محصول شما دارای بالاترین کیفیت است  و پرداخت شما ایمن است. پرداخت ایمن در این پلت‌فرم از شما در برابر کلاهبرداران محافظت می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران آن باشید.

ابزارهای ارتباطی

ویژگی پیام‌رسان موجود در علی بابا، برقراری ارتباط بین خریداران و فروشندگان را آسان می‌کند. خریداران و فروشندگان می‌توانند بدون مشکل با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند. 

خدمات مشتری 

یکی دیگر از ویژگی‌های علی بابا، خدمات تخصصی برای کمک به مشتریان است، در این پلتفرم، کارشناسان و متخصصان می‌توانند به شما کمک کنند تا از زمان خود در علی بابا حداکثر استفاده را ببرید.

ابزارهایی برای بازاریابی و تجزیه‌وتحلیل

علی بابا ابزارهای بازاریابی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به آنها کمک کند بیشتر تلاش کنند و درآمد خود را افزایش دهند. به‌عنوان یک فروشنده قادر خواهید بود پروفایل خود را بهبود ببخشید، مشخصات مشتریان را به دست بیاورید و تبلیغات ارزان و هدفمند انجام دهید.

استفاده راحت

کار در سایت علی بابا بسیار راحت است و فروشندگان و مشتریان به‌راحتی در این سایت جستجو می‌کنند. انجام هر کاری در علی بابا ساده است، چه بخواهید محصولات خود را پست کنید یا بخواهید سفارش دهید.

چه کالاهایی در علی بابا پرفروش است؟

در زیر برخی از محصولات پرفروش  علی بابا در سال 2022 آورده شده است:

  • کفش
  • صندلی‌های اداری
  • رایانه و تبلت
  • تقویت‌کننده ابرو
  • پروژکتورها
  • بطری‌های آب
  • قطعات وسایل نقلیه موتوری
  • تابلوهای نئون
  • مته‌ها

 

هزینه فروش در علی بابا چقدر است؟

فروش در علی بابا هزینه دارد، فروشندگان بسته به نیاز خود می‌توانند طرح‌های پرداخت مختلفی را انتخاب کنند. در این بخش از مقاله راه تجار نگاهی دقیق‌تر به این طرح‌ها خواهیم انداخت:

استاندارد

هر فروشنده برای دریافت طرح استاندارد باید 3499 دلار در سال هزینه پرداخت کند. با طرح استاندارد قابلیت‌های زیر را برای فروشنده به همراه خواهد داشت:

  • ارسال نامحدود محصول
  • هزینه تبلیغات کلمه کلیدی اولیه 500 دلار آمریکا
  • مدیر حساب اختصاصی

این طرح می‌تواند گزینه خوبی برای فروشندگان جدیدی باشد که می‌خواهند بدون سرمایه‌گذاری زیاد به ویژگی‌های اساسی حساب دسترسی داشته باشند.

استاندارد تمدید شده

برنامه توسعه‌یافته استاندارد برای 2 سال، 5299 دلار آمریکا هزینه دارد. طرح توسعه‌یافته با یک کلمه کلیدی اضافی هزینه تبلیغاتی 550 دلاری همراه است. این طرح در مقایسه با تمدید طرح استاندارد، 20 درصد در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.

اگر طرح استاندارد را امتحان کرده باشید و برای کسب‌وکار شما مفید باشد، می‌تواند طرح خوبی باشد. همچنین اگر محصول آزمایش شده‌ای داشته باشید که در سال‌های آینده به فروش خود ادامه خواهد داد، می‌تواند کارساز باشد.

پریمیوم یا برتر

هزینه طرح پریمیوم 6999 دلار در سال است. کاربران ممتاز امکانات زیر را دریافت می‌کنند:

  • هزینه تبلیغات کلمه کلیدی 1150 دلار آمریکا
  • 100 پست با کمک یک متخصص پست علی بابا
  • مدیر حساب کلیدی مبتنی بر نیویورک
  • دسترسی به برنامه موفقیت کلیدی (KSP)

این طرح یک گزینه خوب برای کسانی است که منابع مالی لازم برای تقویت هر چه بیشتر محصولات خود را دارند.

آیا فروش در علی بابا برای شما مناسب است؟

فروش در علی بابا می‌تواند سودآور باشد به شرطی که از وجود تقاضای قطعی برای محصول شما و فضا برای رقابت مطمئن باشید

شما باید در فروش منحصربه‌فرد باشید. این انحصار می‌تواند در قیمت، کیفیت یا خدمات باشد. علاوه بر این، باید برای مدیریت فرایند تجارت و حمل‌ونقل، با تمام پیچیدگی‌های بالقوه‌ای که می‌تواند به همراه داشته باشد، آماده باشید.

وقتی صحبت از وصول پرداختی‌ها می‌شود، می‌توانید با استفاده از یک حساب چند ارزی، حاشیه سود خود را به حداکثر برسانید. هنگامی که تمام این مناطق را پوشش دادید، می‌توانید با اطمینان در علی بابا فروش داشته باشید.

مقایسه علی بابا و علی اکسپرس

علی اکسپرس یکی دیگر از خدمات خرده‌فروشی آنلاین مستقر در چین است که متعلق به گروه علی بابا نیز است. علی بابا و علی اکسپرس  به‌عنوان پیشتازان صنعت تجارت الکترونیک شهرت دارند.

  • علی بابا بیشتر برای خرید عمده است، در‌حالی‌که علی اکسپرس به مشتریان اجازه می‌دهد محصولات را در مقادیر کم خریداری کنند. در نتیجه، دومی را می‌توان هم به‌عنوان یک سرویس B2C و هم یک سرویس B2B در نظر گرفت.

 

  • بااین‌حال،  علی اکسپرس سفارش انبوه را نیز ارائه می‌دهد، و زمانی که در مقادیر زیاد سفارش دهید، معمولاً به شما تخفیف داده می‌شود.

 

  • تفاوت دیگر این است که علی اکسپرس مانند یک سایت تجارت الکترونیک استاندارد عمل می‌کند. ولی علی بابا بیشتر یک واسطه است.

 

  • با علی بابا، شما وارد یک بازار آنلاین مجازی می‌شوید که در آن می‌توان با هر فروشنده‌ای چانه زد و با بهترین قیمت مذاکره کرد.

 

  • برای کسب‌وکارهایی که برند هستند، علی‌بابا محصولات سفارشی‌سازی شده با برچسب‌های برند را تولید می‌کند. این مورد در مورد علی اکسپرس ممکن نیست.

 

  • بااین‌حال، اگر تحویل سریع اولویت شما باشد، علی اکسپرس ممکن است گزینه بهتری باشد؛ زیرا محصولات تولید شده می‌فروشد.

مقایسه علی بابا و آمازون

اگر برای شما این پرسش پیش‌آمده که برای کسب‌وکار من، علی بابا بهتر است یا آمازون؟ باید بدانید هیچ پاسخ روشن و قطعی برای این پرسش وجود ندارد. شما باید هر دو پلتفرم را به‌خوبی بررسی کنید و از فرصت‌های هرکدام به نفع توسعه کسب‌وکار و فروش خود استفاده کنید. 

عوامل متعددی در انتخاب پلتفرم مناسب شما نقش دارند، اما مخاطبان هدف شما یکی از بزرگ‌ترین آنها هستند. روی پلتفرمی تمرکز کنید که دسترسی بیشتری به مخاطبان هدف خود پیدا ‌کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که چقدر مایلید در هر بازاری هزینه کنید و در نظر بگیرید که چه مقدار از مخاطبان هدف خود را می‌توانید به دست آورید.

هزینه‌های علی بابا در مقایسه با آمازون به طور چشمگیری تفاوت دارند. علی بابا بیشتر بر کارمزد سالانه تمرکز می‌کند، درحالی‌که آمازون هزینه‌های خود را بر اساس محصولاتی که مردم می‌فروشند تقسیم می‌کند.

با آمازون، هزینه‌ها می‌تواند در طول زمان افزایش یابد و شما بیشتر بفروشید که در نهایت می‌تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. بااین‌حال، با علی بابا، برای قراردادن محصولات خود در سایت یک‌ بار هزینه می‌پردازید، اما این هزینه سنگین است. در نهایت، شما باید هزینه‌ها را با تعداد محصولاتی که می‌توانید در پلتفرم بفروشید، بسنجید.

راه‌های افزایش فروش در علی بابا 

در اینجا چند استراتژی برای افزایش فروش در علی بابا ارائه شده است:

بهینه‌سازی صفحه و پروفایل 

جستجوهای خریداران سایت علی بابا بسیار شبیه به نتایج جستجوی گوگل عمل می‌کنند – هرچه صفحه محصول شما بهینه‌تر باشد، شانس شما برای رتبه‌بندی بهتر برای جستجو بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری برای بهینه‌سازی صفحه‌تان به‌صرفه خواهد بود.

بهینه‌سازی صفحات محصول به معنای اصلاح آنها برای تشویق فروش بیشتر و تبدیل بازدیدکننده به مشتری است. راه‌های زیادی وجود دارد که به شما برای بهبود صفحات فروش کمک می‌کند.

استفاده از کلمات کلیدی 

یکی از مراحل مهم سئو، بهینه‌سازی صفحات محصول خود با کلمات کلیدی مناسب است. مانند جستجوهای گوگل، خریداران زمانی که می‌خواهند محصولات خاصی را پیدا کنند از عبارات خاصی استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، یک خریدار ممکن است در جستجوی محصول «شلوار جین آبی برای زنان» را تایپ کند.

اگر این عبارت را در عنوان صفحه محصول خود و در سرتاسر صفحه قرار دهید، به‌احتمال زیاد صفحه شما در جستجوی عبارت ظاهر می‌شود. 

نمایش دادن مجوزها و اعتبارنامه‌ها

یک راه سریع برای بهبود فهرست محصولات خود این است که کیفیت و اعتبار خود را به خریداران بالقوه نشان دهید. شما می‌توانید این کار را با ارائه اطلاعاتی در مورد کیفیت اجزای محصول خود، فرایند کنترل کیفیت و غیره انجام دهید.

راه دیگر برای انجام این کار ورود به بخش  تأمین‌کنندگان طلایی سایت علی بابا است. تأمین‌کنندگان طلایی شرکت‌هایی هستند که متعهد به ارائه محصولات و خدمات باکیفیت بالا هستند. این گروه انحصاری از تأمین‌کنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان علی بابا است که بررسی شده و استانداردهای کیفیت بالایی دارند.

مشتریانی که برچسب عرضه‌کننده طلایی را می‌بینند می‌دانند که محصول باکیفیت را از شما دریافت خواهند کرد، و این انگیزه‌ کلیک کردن روی فهرست شما به‌جای رقیب را به مشتری می‌دهد. 

استفاده از تصاویر باکیفیت 

تصاویر اولین و گاهی تنها راهی هستند که خریداران قبل از شروع مکالمه، کالای شما را می‌بینند. استفاده از تصاویر باکیفیت باعث ایجاد یک تصور خوب در بازدیدکنندگان نسبت به محصول شما می‌شود.  

برای عکس گرفتن از کالایتان  از یک عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از دوربین گوشی باکیفیت خوب برای گرفتن عکس و ویرایش حرفه‌ای آنها استفاده کنید. بااین‌حال، عکس‌ها را خیلی بزرگ نکنید. به‌این‌ترتیب، بدون توجه به‌سرعت سرویس اینترنت، خریدار می‌تواند به‌سرعت آن‌ها را بارگیری کند.

ارائه اطلاعات مفید درباره محصول 

پس از اینکه مشتری بالقوه روی لیست شما کلیک کرد، آنها می‌خواهند در مورد محصول شما اطلاعات بعدی را کسب کنند. متأسفانه، اینجا جایی است که بسیاری از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک لنگ می‌زنند. آنها اطلاعات کسل‌کننده و غیرضروری درباره محصول ارائه می‌دهند که باعث می‌شود جزئیات مهم در صفحه پنهان شود.

با استفاده از اطلاعات مختصر اما مفید، صفحات محصول خود را ارتقا دهید. با خلاصه‌ای از ویژگی‌ها و مشخصات محصول خود شروع کنید. سپس، مزایای محصول خود را برای کاربر شرح دهید و سؤالات متداول را در صفحه بگنجانید تا به همه سؤالات واضح پاسخ داده شود. اطلاعات قیمت، حمل‌ونقل و پرداخت خود را پررنگ و به‌راحتی در دسترس قرار دهید.

استفاده از بازخورد مشتریان

اثبات اجتماعی یک ابزارفروش قدرتمند است. مواردی مانند نظرات، رتبه‌بندی‌ها و گواهی‌ها عوامل مهمی در تصمیم‌گیری برای خرید هستند و می‌توانند به شما در فروش بیشتر کمک کنند. طبق تحقیقات، 82 درصد از مردم قبل از اولین خرید به دنبال نظرات و رتبه‌بندی آنلاین هستند.

خوشبختانه، صفحات فروشنده علی بابا بخش‌هایی را برای بررسی خریداران ارائه می‌دهند تا مشتریان بالقوه شما بتوانند سابقه شما را ببینند. خریداران راضی را به ثبت نظراتشان تشویق کنید تا دیگران بدانند کسب‌وکار شما چقدر قابل‌اعتماد است.

تحقیقات بازار

وقتی حساب علی بابا باز می‌کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که وضعیت بازار را بررسی کنید. مردم دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند؟ شما با فروش چه چیزی بیشترین سود را خواهید برد؟ به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان آماده پذیرش چه محدوده قیمتی هستند؟

درک شما از نحوه راه‌اندازی فروشگاه خود، از جمله اینکه چه محصولاتی را فهرست کنید، چقدر باید هزینه داشته باشند و چه کسانی را باید در بازاریابی خود هدف قرار دهید، در اثر تحقیقاتتان بهبود می‌یابد.

شروع با عضویت بدون هزینه 

اگر به‌تازگی حساب خود را راه‌اندازی کرده‌اید، عضویت رایگان یکی دیگر از توصیه‌های مفید برای فروش در علی بابا خواهد بود. ممکن است ایده‌های بزرگی برای علی بابا داشته باشید و بخواهید بیشتر از 50 محصولی که حساب رایگان اجازه می‌دهد بفروشید. بااین‌حال، در ابتدا نباید خود را در موقعیت خطرناکی قرار دهید.

پس از ایجاد حساب کاربری خود بلافاصله برای عضویت طلایی ممتاز ثبت‌نام نکنید. ارتقای حساب همیشه برای شما ممکن خواهد بود. اما در ابتدا، بهتر است بیشتر محتاط باشید تا زمانی که به طور کامل درک کنید که این پلتفرم چگونه کار می‌کند و آیا می‌توانید آن را با موفقیت بازاریابی کنید یا خیر.

توصیه می‌شود زمانی که در کسب‌وکار خود موفق شدید، برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده تأیید شده یا طلایی هزینه کنید.  اگر تأمین‌کننده تأیید شده باشید، خریداران به شما اعتماد می‌کنند و تمایل بیشتری به خرید از شما دارند.

استفاده از ویژگی‌های بازاریابی علی بابا 

اگر می‌خواهید چیزی بفروشید، همیشه باید آن را بازاریابی کنید. هیچ‌کس کالای شما را نمی‌خرد، مگر اینکه ابتدا خریدار را از وجود کالای خود مطلع کنید و آنها را متقاعد کنید که این کار را انجام دهند. خوشبختانه، علی بابا چندین ابزار را برای کمک به شما در بازاریابی محصولات خود ارائه می‌دهد، بنابراین عاقلانه است که از آنها نهایت استفاده را ببرید.

دو مورد از این ابزارها عبارتند از My Keywords و Keyword Advertising که به شما امکان می‌دهند عبارات جستجوی خاصی را هم برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و هم برای تبلیغات پولی، هدف قرار دهید. همچنین می‌توانید از ویترین محصولات برای تبلیغ محصولات خاص در ویترین فروشگاه خود و در نتایج جستجو استفاده کنید و یافتن آنها را برای کاربران آسان‌تر ‌کنید.

دراپ شیپینگ

Dropshipping یک مفهوم تجاری آنلاین موفق در سایت علی بابا است. با این استراتژی می‌توانید بدون سرمایه‌گذاری کلان درآمد کسب کنید. بدون اینکه موجودی را پیش خود ذخیره کنید بلکه محصول از عمده فروش یا تامین‌کننده دیگر تهیه می شود و به طور مستقیم برای مشتری ارسال می‌شود. 

ایجاد یک فروشگاه جذاب 

شما باید فروشگاهی ایجاد کنید که مشتریان بتوانند محصولات و مشخصات شما را در آن مرور کنند. راه‌اندازی یک فروشگاه جذاب در علی بابا یک رویکرد فوق‌العاده برای بالابردن فروش است. مطمئن شوید که نمایه کسب‌وکار خود را به‌روز کنید، محصولات زیادی را پست کنید و از تصاویر باکیفیت بالا استفاده کنید. اگر مردم فروشگاه آنلاین شما را جذاب ببینند، به‌احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند.

استفاده از پخش زنده 

پخش زنده یکی از انواع رسانه‌های دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. پخش زنده در  علی بابا به فروشندگان اجازه می‌دهد تا کالاهای خود را در زمان حال نشان دهند. شما می‌توانید محصولات خود را در معرض نمایش بگذارید، نحوه عملکرد آنها را نشان دهید و به سؤالات خریداران بالقوه پاسخ دهید.

بازار با هزینه‌های عمده‌فروشی

مردم از علی بابا خرید می‌کنند؛ زیرا می‌توانند طیف وسیعی از کالاها را برای خرید پیدا کنند و قیمت‌ها رقابتی است. فروشندگان باید با محصولات عمده‌فروشی معامله کنند و مطمئن شوند که قیمت آنها منطقی و رقابتی است. هنگام خرید کالاهای موردنیاز، مصرف‌کنندگان دائماً بهترین معامله را جستجو می‌کنند.

نحوه پرداخت در علی بابا

برای پرداخت‌های آنلاین و بین‌المللی راه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت در علی بابا عبارتند از:

  • کردیت کارت
  • دبیت کارت
  • انتقال سیمی
  • پی پال
  • وسترن یونیون
  • بولتو

 

علی بابا چگونه از فروشندگان پشتیبانی می‌کند؟

این پلتفرم به فروشندگان در همه چیز از فهرست محصولات گرفته تا ارتباط با خریداران کمک می‌کند. 

علی بابا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ابزارهای پشتیبانی را به فروشندگان ارائه می‌دهد. از تبلیغات گرفته تا تجزیه‌وتحلیل و مدیریت سفارش. استفاده از ابزارها می‌تواند به افزایش فروش شما کمک کند. علاوه بر این، به‌عنوان یک فروشنده، می‌توانید تضمین تجارت را در تمام معاملات، بسته به کشور خود، فعال کنید.  علی بابا یک پلت فرم پرداخت امن را برای شما فراهم می‌کند. در صورت بروز هرگونه مشکل، تضمین تجارت میانجیگری بی‌طرفانه برای حل‌وفصل مسائل ارائه می‌کند.

یکی از خلاقانه‌ترین ویژگی‌های علی بابا، ترجمه فوری است که مانع زبان را برای دو طرف حذف می‌کند. این ویژگی به تأمین‌کنندگان اجازه می‌دهد تا در مذاکره با خریداران  به 17 زبان مکالمه کنند.

اعتماد نیز یک عنصر مهم در موفقیت این پلتفرم و فروشندگان است. خریداران باید اعتماد کنند که تأمین‌کنندگان کالاهای خود را مطابق استاندارد و در چارچوب زمانی توافق شده ارائه می‌کنند. برای این کار، فروشندگان می‌توانند به تأمین‌کنندگان طلایی تبدیل شوند که توسط علی بابا از طریق عضویت ممتاز تأیید می‌شوند.

همچنین گزینه‌ای برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده تأیید شده وجود دارد به این صورت که مشخصات شرکت فروشنده، قابلیت‌های تولید، محصولات و کنترل‌های فرایند توسط یک شخص ثالث مستقل بررسی می‌شود. در نهایت، خریداران می‌توانند تأمین‌کنندگان را با استفاده از رتبه‌بندی و ستاره‌ای که در پروفایلشان نمایش داده می‌شود، ارزیابی کنند. اعتماد برای موفقیت علی بابا بسیار مهم است.

این امکان برای خریداران وجود دارد که درخواست قیمت (RFQ) ارسال کنند و تأمین‌کنندگان می‌توانند با یک پیشنهاد پاسخ دهند.

جدای از این، ابزارهایی مانند تبلیغات کلمه کلیدی، محصولات ویژه، تجزیه‌وتحلیل و نمایشگاه‌های تجاری آنلاین نیز در این پلتفرم رأی تأمین‌کنندگان در نظر گرفته شده است. 

هزینه حمل‌ونقل از علی بابا به ایران

هزینه حمل‌ونقل کالا از مرکز علی بابا یعنی چین به ایران می‌تواند بسیار گران باشد.

  • کالاهایی که قیمت آن‌ها حدود 5 تا 10 دلار باشد به‌راحتی با حمل هوایی از چین به ایران حمل می‌شوند. سرعت و هزینه این حمل ارزان‌تر خواهد بود و سرعت بیشتری دارد. 
  • اگر ارزش محموله شما صدها دلار است، بهتر است از طریق دریا آن را حمل کنید. هرچه محموله شما سنگین‌تر باشد هزینه حمل‌ونقل آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

 

نحوه شروع فروش در علی بابا 

سایت علی بابا به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربرپسند و ساده باشد، بنابراین استفاده از سرویس فروش انبوه سرتاسر این پلت فرم نسبتاً آسان است. بااین‌وجود، یادگیری نحوه عملکرد این فرایند به شما کمک می‌کند تا بتوانید قبل از شروع برنامه‌ریزی کنید. در اینجا نحوه ارائه و فروش محصولات در سایت علی بابا توضیح داده شده است.

یک حساب کاربری در سایت علی بابا باز کنید

روند فروش در سایت علی بابا با ایجاد یک حساب کاربری آغاز می‌شود. شما می‌توانید دو نوع حساب اصلی را در این پلتفرم باز کنید: حساب فروشنده یا خریدار. به این فکر کنید که چه زمانی ممکن است نیاز به راه‌اندازی حساب خریدار داشته باشید، مانند خرید اجزای تولید از پلتفرم. اگر می‌خواهید هم حساب خریدار و هم حساب فروشنده را حفظ کنید، می‌توانید این گزینه را نیز انتخاب کنید.

قدم بعدی شما ثبت حساب فروشنده است. بسته به محل کسب‌وکار شما، علی بابا بسته‌های فروش مختلفی دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. تصمیم بگیرید که کدام یک نیازهای شما را برآورده می‌کند و سپس برای تکمیل ثبت‌نام، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

توجه داشته باشید که برای پایان‌دادن به فرایند باید اطلاعات اولیه‌ای را ارائه دهید. این داده‌ها شامل اطلاعات کسب‌وکار شما، مانند نام شرکت و اطلاعات تماس است. این پلتفرم همچنین از شما می‌خواهد که اطلاعات شخصی، از جمله نام و اطلاعات تماس خود را ارائه دهید.

فرایند ثبت‌نام شامل مرحله تأیید کسب‌وکار نیز است. تأیید کسب‌وکار بخش مهمی از فرایند ثبت‌نام است؛ زیرا برای علی  مهم است که کسب‌وکار شما معتبر و در حال کار باشد. به‌عنوان بخشی از فرایند، پلتفرم وضعیت شرکت شما و اطلاعات شخصی شما را تأیید می‌کند. با تأیید کسب‌وکار شما، اعتماد خریداران به شما به‌عنوان یک تأمین‌کننده قابل‌اعتماد آسان‌تر است.

در نهایت، شما می‌توانید یک مدیر حساب را انتخاب کنید که در طول  این روند شما را پشتیبانی کند.

محصولات خود را در سایت پست کنید

برخلاف بازارهای آنلاین بزرگ مانند ایبی و آمازون، علی بابا در درجه اول به عمده‌فروشان و خریداران عمده پاسخ می‌دهد؛ بنابراین، دسته وسیع‌تری از محصولات وجود دارد که می‌توانید در ویترین فروشگاه خود پست کنید، از مواد شیمیایی گرفته تا پوشاک و سخت‌افزار. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را بفروشید، سایر مقاله‌های راه تجار را مطالعه کنید و درباره این مبحث اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

اگر درباره فروش محصولات در علی بابا مطمئن هستید، باید فهرست محصولات خود را در این سایت پست کنید. می‌توانید کالای خود را به‌صورت جداگانه پست کنید یا از ابزار آپلود انبوه برای سریع‌تر کردن این فرایند استفاده کنید. مطمئن شوید که اطلاعات کافی در مورد لیست محصولات خود درج کنید. خریداران می‌خواهند اطلاعات کیفیت محصول، قیمت‌ها، هزینه‌های ارسال، حداقل مقادیر سفارش، روش‌های پرداخت و غیره را ببینند. با اطلاعات دقیق محصول، مذاکرات می‌تواند کوتاه‌تر و روان‌تر انجام شود.

مطمئن شوید که کل کاتالوگ محصولات خود را در پلتفرم آپلود کرده و دسته‌بندی محصولات را به‌درستی تگ کنید. داشتن کالاهای بیشتر باعث می‌شود که فهرست شما در جستجوهای خریدار نمایش داده شود و این به طور بالقوه به فروشگاه شما با قرارگرفتن در معرض دید بهتر و مشتریان بیشتر کمک می‌کند.

همانطور که موجودی خود را آپلود می کنید، روند بهینه سازی لیست خود را نیز آغاز کنید. علی بابا شامل یک سیستم پست هوشمند است که از هوش مصنوعی برای بهینه سازی آپلود محصولات شما استفاده می کند. این ابزار به شما توصیه می کند که چگونه لیست های خود را به بهترین نحو تغییر دهید تا مشتریان بهتر بتوانند فروشگاه شما را پیدا کنند.

یک ویترین بسازید

ویترین فروشگاه شما در علی بابا، پنجره شما به جهان است. این ویترین یک دارایی قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا به بازارهای جدید نفوذ کنید و کسب‌وکار خود را در سطح جهانی گسترش دهید. هرکسی از سراسر جهان می‌تواند برند شما را ببیند و با فروشگاه شما به 18 زبان ترجمه شده خودکار تعامل داشته باشد.

راه‌اندازی ویترین فروشگاه در علی بابا کاملاً بدون کد است؛ یعنی برای شروع نیازی به نوشتن یک خط کد یا مهارت‌های طراحی ندارید. فقط کافی است که مراحل آسانی را که پلتفرم به شما نشان می‌دهد دنبال کنید و بس.

در طی این فرایند، یک ویترین چند صفحه‌ای دریافت خواهید کرد که می‌توانید آن را باسلیقه  خود سازماندهی کنید. این شانس شماست که یک هویت دیجیتالی اصلی و پیشنهاد فروش قانع‌کننده ایجاد کنید، تا فروشگاه شما برای مشتریان متمایز شود.

نمایه شرکت را در ویترین فروشگاه خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند به‌سرعت درباره کسب‌وکار شما، سبد محصولاتتان و نحوه تعامل با کسب‌وکار آنلاین شما کسب اطلاعات کنند. اگر در مورد این فرایند سؤالی دارید یا برای راه‌اندازی به کمک نیاز دارید، مدیر حساب شما می‌تواند پشتیبانی لازم را ارائه دهد.

پاسخ به سؤالات – علی بابا چت

پس از آپلود لیست محصولات خود، شروع به دریافت سؤالات از خریداران بالقوه خواهید کرد. فرایند خرید B2B به دلیل ماهیت طولانی خود شناخته شده است. به طور معمول، شش تا ده نفر از طرف خریدار درگیر فرایند هستند و همه آنها می‌خواهند نظر خود را بیان کنند. 

اطلاعات کافی را ارائه دهید تا خریداران دقیقاً بدانند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، مشتریان بالقوه شما احتمالاً می‌خواهند در مورد قیمت‌گذاری، محصولات سفارشی و نحوه حمل‌ونقل مذاکره کنند. بر اساس گزارش‌های علی‌بابا، پاسخ‌دهی به سؤالات خریداران در عرض چهار ساعت، نرخ پاسخ‌دهی را 30 درصد بیشتر می‌کند.

نحوه ارسال کالا از علی بابا

ازآنجایی‌که سفارش‌های علی بابا اغلب به‌صورت عمده انجام می‌شوند، توصیه می‌شود با یک فورواردر بین‌المللی متخصص  همکاری کنید. حمل‌ونقل هوایی سریع‌تر و قابل‌اطمینان‌تر خواهد بود، درحالی‌که حمل‌ونقل از طریق دریا مقرون‌به‌صرفه‌تر است، به‌خصوص برای محموله‌های حجیم و سنگین.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد نکات مهم درباره فروش در علی بابا شرح داده شود. اگر به مبحث خریدوفروش در پلتفرم‌های آنلاین و بین‌الملل علاقه دارید می‌توانید سایر مقالات راه تجار درباره خریدوفروش در آمازون و علی بابا را مطالعه کنید. 

 

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اخبار شرکت

حضور هلدینگ فیوچر اسکای در نمایشگاه بیگ فایو (BIG5) دبی

نمایشگاه صنعت ساختمانی بیگ فایو دبی (BIG5)  در تاریخ ۵ …

مطالعه بیشتر
نکات بازرگانی

راهنمای کامل انبارداری

راهنمای کامل انبارداری     شما هر کسب‌وکاری که داشته …

مطالعه بیشتر
اسناد تجاری

راهنمای کامل شماره EORI

اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در سطح بین‌المللی توسعه …

مطالعه بیشتر
متدهای-پرداخت-بین-المللی نکات بازرگانی

راهنمای کامل متدهای پرداخت بین المللی

برای کسب موفقیت در تجارت بین‌الملل و بالابردن میزان فروش، …

مطالعه بیشتر