راه تجار

کانتینرهای حمل و نقل دریایی

معرفی کانتینرهای حمل و نقل و کاربردهای آن

حمل‌ونقل کانتینری یکی از بهترین راه‌ها برای حمل‌ونقل دریایی، زمینی و ریلی در سراسر جهان است. حمل‌ و نقل کانتینری مقرون‌به‌صرفه‌ترین حالت حمل‌ونقل برای انواع محموله محسوب می‌شود. آیا شما به‌عنوان یک بازرگان می‌دانید که کدام نوع کانتینر برای محموله شما مناسب است؟ در این مقاله از راه تجار قصد داریم تمام نکات لازم درباره انواع کانتینرهای حمل‌ونقل دریایی را توضیح دهیم تا هنگام بارگیری و انتقال محموله‌هایتان با مشکلی روبرو نشوید.

تاریخچه تحول کانتینر حمل و نقل دریایی

ایده کانتینر حمل‌ و نقل اولین‌بار در اواخر قرن هجدهم در انگلستان مطرح شد. کانتینرها جعبه‌های چوبی مستطیل شکل بودند که بیشتر برای حمل زغال‌سنگ استفاده می‌شدند. اولین کانتینر حمل‌ونقل  مدرن در سال 1955 در ایالات متحده تولید شد، زمانی که مالکوم مک‌لین، به همراه مهندس کیت تانتلینگر، یک ماژول ساخته شده از فولاد راه‌راه را ارائه کردند. این سازه امکان جابه‌جایی با استفاده از جرثقیل‌ها و چیده شدن روی‌هم را می‌داد.

در 26 آوریل 1956، تانکر Ideal X که برای این مناسبت به یک کشتی کانتینری تبدیل شد، اولین سفر خود را از نیوآرک، نیوجرسی به هیوستون، تگزاس انجام داد.

پس از توسعه کانتینرها، نبود استانداردهای مشترک مشکل‌ساز شد، زیرا اندازه‌ها و سیستم‌های مختلف کانتینر برای دو دهه بعد مورداستفاده قرار گرفتند. الزام وجود اندازه مشخص برای هر نوع کانتینر متعاقباً مورد توافق قرار گرفت و از طریق استاندارد ISO اجرا شد. در نتیجه، کانتینرهای حمل‌ و نقل اغلب به‌عنوان کانتینرهای ISO شناخته می‌شوند. همه کانتینرها برای اینکه واجد شرایط حمل شوند، به یک صفحه تأیید ایمنی معتبر درباره ایمنی جان در دریاها نیاز دارند.

مزایای حمل‌ و نقل با کانتینر

در زیر مزایای استفاده از کانتینر در حمل‌ و نقل آورده شده است.

حمل‌ و نقل سریع با هزینه کم

ازآنجایی‌که تمام کالاهایی که  در کانتینر بارگیری می‌شوند به‌دقت ثبت می‌شوند، نیازی به بازرسی بیشتری ندارد؛ بنابراین، می‌توان آن را به‌سرعت به مقصد خود حمل کرد. اکثر کانتینرهایی که قرار است با کشتی‌های باری بزرگ حمل شوند، معمولاً جزئیات و اطلاعات آن‌ها در خارج از کانتینر چسبانده می‌شود که شناسایی سریع کانتینر را برای مشتری و مأموران گمرک آسان می‌کند. بااین‌حال، در شرایط خاصی مأموران گمرک باید بار را بررسی مجدد کنند. این شرایط ممکن است شامل دیر رسیدن یا کمبود مدارک باشد. این نوع اقدامات امنیتی برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق است.

امنیت بار بالا در حین حمل‌ و نقل با مصرف انرژی کم

کانتینر حمل‌ و نقل بهترین نوع محافظت از کالا را فراهم می‌کنند زیرا  درب کانتینر پس از بارگیری همه کالاها کاملاً مهروموم می‌شود. این کار از ورود هرگونه جسم خارجی به داخل کانتینر جلوگیری می‌کند به‌خصوص اگر محتویات آن مواد خام یا غذا باشد. مهروموم درب کانتینر یک روش مؤثر برای حفظ کیفیت کالا حتی در شرایط جوی نامساعد است – همچنین راهی برای محافظت از محموله در برابر دما، سرقت و سایر خطرات در حین حمل‌ و نقل است. اکثر کانتینرها از قاب‌های فلزی محکم و بادوام ساخته شده‌اند تا به طور کامل از محتویات آن در برابر خرابی، گم‌شدن و سرقت محافظت کنند. با این نوع تضمین کیفیت، در انرژی و زمان آژانس‌های حمل‌ و نقل دریایی در بندر مقصد صرفه‌جویی می‌شود.

انعطاف‌پذیری

کانتینرها می‌توانند انواع کالاها را از غلات یا محصولات غذایی گرفته تا ماشین‌آلات حمل کنند. کانتینرها می‌توانند هم مواد مایع خطرناک مانند هیدروکربن‌ها و هم محصولات جامد مانند گندم را جابه‌جا کنند. محموله‌های خارج از گیج (OOG) را می‌توان به‌راحتی بر روی تخت‌های مسطح یا کانتینرهای پلت فرم حمل کرد. محموله‌هایی که اندازه و شکل غیرعادی دارند و در کانتینرهای معمولی قرار نمی‌گیرند، محموله OOG نامیده می‌شوند. 

کانتینرهای مخصوص یخچالی (Reefers )می‌توانند اقلام حساس به تغییرات دما مانند داروها و مواد غذایی فاسدشدنی را حمل کنند. این کانتینرها معمولاً شامل یک محفظه عایق شده با یک واحد تبرید قابل‌حمل است. دمای داخل یخچال را می‌توان باتوجه‌به نیاز محموله‌ای که حمل می‌کند تنظیم کرد.

فلکسی تانک هم یک نوع کانتینر محکم با محفظه‌ای بزرگ، بادوام و قابل انعطاف است که می‌توان آن را با هر محموله مایع غیرخطرناکی برای حمل‌ونقل پر کرد. فلکسی تانک برای انتقال محموله‌های مایع خاص به‌صورت فله مانند لاتکس، روغن‌های خوراکی و غیره استفاده می‌شود.

استانداردسازی

ازآنجایی‌که کانتینرهای دارای گواهی ISO در سراسر جهان دارای اندازه و ابعاد استاندارد و یکسانی هستند، می‌توان آنها را به طور جهانی توسط هر حمل‌ونقل استاندارد و MHE حمل کرد. این امر استفاده، حمل‌ونقل و نگهداری کانتینر را آسان‌تر می‌کند.

انبارداری

 کانتینر به یک انبار ذخیره‌سازی نیز عمل می‌کند و از محموله‌ای که در آن قرار دارد محافظت می‌کند. این به معنای بسته‌بندی ساده‌تر و ارزان‌تر برای محموله‌های کانتینری، به‌ویژه کالاهای مصرفی است. 

کاهش هزینه‌ها

گفته می‌شود هزینه حمل‌ونقل کالا توسط کانتینر حدود 20 تا 25 برابر کمتر از هزینه حمل‌ونقل همان کالا به‌صورت فله یا LCL است. 

کانتینر حمل‌ و نقل چگونه ساخته می‌شوند؟

کانتینر حمل‌ و نقل از موادی مانند فولاد، آلومینیوم، پلیمرهای تقویت شده با الیاف و غیره یا ترکیبی از همه ساخته می‌شود.

  • ساخت هر کانتینر حمل‌ و نقل با یک رول بزرگ فولادی شروع می‌شود. ابتدا رول فولادی باز می‌شود و به چندین ورق بریده می‌شود. این کار در کارخانه‌های اختصاصی با سیستم‌های ماشین‌آلات فنی پیشرفته انجام می‌شود.
  • سپس آماده‌سازی سطح این ورق‌های فولادی با استفاده از سندبلاست و پرایمینگ برای حذف زنگ، کثیفی، آلاینده‌ها و غیره انجام می‌شود.
  • سپس ورق‌ها برای بهبود استحکام کلی موج‌دار می‌شوند.
  • پانل‌های سقف و بادبندهای کف به طور جداگانه ساخته می‌شوند و ورق‌های پانل‌های دیواری سپس به یکدیگر جوش داده می‌شوند.
  • لوله‌های مربعی در بالای دیوارها جوش داده می‌شود.
  • پس از انجام این کار، پانل‌های کف برای تشکیل یک قاب کف جمع می‌شوند.
  • مجموعه درب و مونتاژ پست گوشه نیز به طور جداگانه آماده می‌شود.
  • سپس مجموعه درب روی قاب کف نصب می‌شود و پانل‌های دیواری نصب می‌شود.
  • پایه‌های گوشه، پانل‌های دیوار و مجموعه درب جوش داده می‌شوند.
  • سپس پانل سقف مونتاژ و جوش داده می‌شود.
  • آسترکاری و رنگ‌آمیزی انجام می‌شود.
  • قاب‌های چوبی لاک‌زده و برای کف‌پوش آماده می‌شوند.
  • هنگامی که آنها در کف کانتینر نصب می‌شوند، سوراخ‌هایی برای اتصال پانل‌های کف ایجاد می‌شود.
  • در نهایت سخت‌افزار درب همراه با درزگیر لاستیکی برای درب‌های ضد آب نصب می‌شود.
  • سپس کف کانتینر ضد آب می‌شود و پس از آن تست آب‌بندی انجام می‌شود.
  • در نهایت کانتینر برای اطمینان از ضد آب بودن یا هر مشکل دیگری بررسی می‌شود.

انواع کانتینر حمل‌ و نقل

آیا می‌دانستید که حدود 90 درصد از محموله‌های جهان توسط کشتی‌ها جابه‌جا می‌شوند؟ جای تعجب نیست که برای گنجاندن چنین حجم وسیعی از کالاها، انواع مختلفی از کانتینرهای حمل‌ و نقل در گردش هستند که هرکدام برای اهداف متفاوتی استفاده می‌شوند. 

موارد زیر برخی از نکاتی است که معمولاً در یک کانتینر تغییر می‌کنند:

  • عرض و ارتفاع کانتینر
  • تجهیزات 
  • تفاوت در جاگذاری درها

رایج‌ترین انواع کانتینر حمل‌ و نقل عبارتند از:

کانتینر کالای خشک

این نوع کانتینر به‌عنوان متداول‌ترین کانتینر حمل‌ و نقل شناخته می‌شود و دارای ابعاد مختلف استاندارد شده توسط ISO است. آنها برای حمل‌ و نقل مواد خشک استفاده می‌شوند و در اندازه‌های 20 فوت، 40 فوت و 10 فوت هستند.

کانتینر تاشو یا تخت

این مدل کانتینر با کناره‌های تاشو مانند کانتینرهای حمل‌ و نقل ذخیره‌سازی ساده هستند که می‌توان کناره‌های آن را جمع کرد تا یک قفسه صاف برای حمل‌ونقل کالاهای مختلف ایجاد شود.

کانتینر روباز 

کانتینر روباز یک صفحه قابل تبدیل دارد که می‌توان آن را به طور کامل جدا کرد تا یک صفحه بازساخته شود. با کمک این نوع کانتینر‌ می‌توان انواع مواد با هر ارتفاعی را به‌راحتی حمل کرد. برای پوشاندن سقف این کانتینر می‌توان از پارچه‌های برزنتی استفاده کرد.

کانتینر تونلی

درهایی در دو سر کانتینر تعبیه شده‌اند که در بارگیری و تخلیه سریع مواد بسیار مفید هستند.

کانتینر پهلو باز

این نوع کانتینر دارای درهایی هستند که می‌توانند به اضلاع کاملاً باز تبدیل شوند و فضای بسیار وسیع‌تری برای بارگیری مواد ایجاد می‌کنند.

کانتینر دو درب

این مدل کانتینر نوعی واحد ذخیره‌سازی است که با درهای دوتایی ارائه می‌شود و فضای وسیع‌تری برای بارگیری و تخلیه مواد ایجاد می‌کند. این کانتینر با فولاد و آهن در اندازه‌های استاندارد 20 فوت و 40 فوت تولید می‌شود.

کانتینر ISO یخچال‌دار

این کانتینرها مجهز به سیستم تنظیم دما هستند که همیشه دمای پایینی بادقت کنترل شده دارند. این نوع کانتینر منحصراً برای حمل‌ونقل مواد فاسدشدنی مانند میوه‌ها و سبزیجات در فواصل طولانی استفاده می‌شوند.

کانتینر عایق شده یا حرارتی

این کانتینرها دارای یک کنترل دمای تنظیم شده هستند که به آنها اجازه می‌دهد دمای بالاتری را حفظ کنند. این کانتینر مجهز به عایق‌بندی دیواره‌ها و سقف بوده و یک موتور گرم‌کننده نیز دارد. انتخاب مواد سازنده آن‌ها به‌گونه‌ای انجام می‌شود که در معرض دمای بالا آسیب زیادی نبینند. 

در کانتینر عایق شده از ورود گرما و سرما یا تبدیل سرما به گرما ممانعت می‌شود؛ لذا این کانتینرها برای حمل مواد دارویی و گوشت منجمد و … بسیار پرکاربرد هستند

کانتینر مخزن‌دار

 کانتینر مخزن‌دار برای حمل‌ونقل مواد مایع استفاده می‌شود. آنها عمدتاً از فولاد قوی یا سایر مواد ضدخوردگی ساخته می‌شوند که طول عمر و محافظت از مواد را طولانی تر می‌کنند.

کانتینر رول ذخیره‌سازی بار

این نوع از کانتینر تاشو یک کانتینر تخصصی است که به‌منظور حمل مجموعه یا پشته مواد ساخته شده است. آنها از شبکه سیمی ضخیم و مستحکم به همراه غلتک‌هایی ساخته شده‌اند که حرکت آنها را آسان‌تر می‌کند. 

کانتینر نیم قد

نوع دیگری از کانتینر حمل‌ و نقل شامل کانتینرهای نیم ارتفاع است. این کانتینرها بیشتر از فولاد ساخته شده‌اند و ارتفاع آن‌ها نصف کانتینرها با اندازه کامل است. این نوع کانتینر مخصوصاً برای مواردی مانند زغال‌سنگ، سنگ و غیره که نیاز به بارگیری و تخلیه آسان دارند استفاده می‌شود. کانتینرهای نیم قد مرکز ثقل کمی دارند، بنابراین می‌توانند بارهای سنگین‌تری را نسبت به انواع کانتینر بلندتر بهتر تحمل کنند. این نوع کانتینرها را چندمنظوره می‌سازند و از مقاومت کافی برخوردارند تا در برابر فضای خشن صنعتی مقاومت کنند.

کانتینر حمل خودرو 

این نوع کانتینرها مخصوصاً برای حمل‌ونقل اتومبیل در فواصل طولانی ساخته شده‌اند. آنها دارای کناره‌های جمع‌شونده هستند که به خودرو کمک می‌کند تا به‌خوبی در داخل کانتینر جا بیفتد، بدون اینکه آسیب ببیند یا جابه‌جا شود.

کانتینر بالک یا فله متوسط

این نوع کانتینرها به طور خاص برای حمل‌ونقل محمولات فله مورداستفاده قرار می‌گیرند. کالاهایی مانند جو، گندم، کنجد و غیره. این در حالی است که از این کانتینرها جهت حمل کالاهایی با کاربردی کلی نیز استفاده می‌شود. در مواقعی ممکن است از این کانتینرها برای حمل کالاهایی با کاربرد کلی نیز استفاده شود به همین منظور حلقه‌های لشینک جهت ایمن کردن و ثابت کردن بار در ریل‌های بالایی کانتینر تعبیه شده است.

طبل

این نوع کانتینر دایره‌ای از فولاد، فلزات سبک، الیاف، پلاستیک سخت ساخته می‌شود و برای حمل‌ونقل عمده مواد مایع مناسب است. 

کانتینر برای استفاده‌های مخصوص

این کانتینرها به‌صورت سفارشی برای اهداف تخصصی ساخته شده‌اند. بیشتر برای اهداف خاص مانند حمل سلاح استفاده می‌شوند. به‌این‌ترتیب، ساختار و ترکیب مواد سازنده آنها بستگی به هدف خاصی دارد که برای آن ساخته می‌شوند. اما در بیشتر موارد، امنیت در اولویت قرار دارد.

کانتینر قابل تعویض

این نوع خاص کانتینر بیشتر در اروپا استفاده می‌شود. این کانتینرها طبق استانداردهای ISO ساخته نشده‌اند اما درعین‌حال بسیار مفید هستند. آنها با کف محکم و رویه قابل تبدیل ارائه می‌شوند که آنها را برای حمل‌ونقل بسیاری از انواع محصولات مناسب می‌کند.

اندازه و ابعاد انواع کانتینر

کانتینرها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند اما ابعاد کانتینرهای استاندارد در سراسر جهان برابر است. رایج‌ترین اندازه‌های کانتینرهای حمل‌ و نقل دریایی شامل موارد زیر است:

کانتینر 20 فوت

کانتینر حمل‌ و نقل 20 فوتی محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع کانتینر است. این کوچک‌ترین نوع کانتینر استاندارد است و اغلب برای حمل ماشین‌آلات سنگین و مواد خام مانند سنگ‌آهن و سنگ استفاده می‌شود. 20 فوت برای حمل بار به بنادر و مناطق بدون تجهیزات بالابری پیشرفته استفاده می‌شود، زیرا سبک و کوچک است. 

محصولات معمولاً در داخل کارتن بسته‌بندی می‌شوند، سپس کارتن‌ها روی پالت‌ها چیده و پیچیده می‌شوند و برای حمل‌ و نقل در داخل کانتینر بارگیری می‌شوند. محموله به ارتفاع 2 پالت، عرض 2 پالت، عمق 8 پالت – در مجموع 16 پالت در این نوع کانتینر قابل بارگیری است. 

کانتینر بیست فوتی می‌تواند حداکثر وزن ناخالص 30480 کیلوگرم / 67200 پوند را برای کانتینرهای عادی و تا 45000 کیلوگرم (99207 پوند) برای قفسه‌های تخت حمل کند. یک کانتینر ریفر 20 فوتی دارای ظرفیت حمل بار 27400 کیلوگرم است. 

کانتینر 40 فوت

در حالی که کانتینر 20 فوت اغلب برای حمل بارهای سنگین استفاده می شود، کانتینر 40 فوت برای حمل مقادیر بیشتری از کالاهای مصرفی سبک تر استفاده می شود؛ کالاهایی مانند پنبه، مبلمان، لباس، وسایل الکترونیکی و حتی وسایل نقلیه.

ابعاد استاندارد کانتینر 40 فوتی در مقایسه با کانتینر 20 فوتی حجم دوبرابری را ارائه می‌دهد و فقط 15 تا 25 درصد بیشتر از دومی هزینه دارد. این کانتینرهای 40 فوتی را به مقرون‌به‌صرفه‌ترین کانتینر حمل‌ونقل برای حمل کالا با کشتی تبدیل می‌کند. ابعاد استاندارد یک کانتینر 40 فوتی شامل طول 40 اینچ، عرض 8 اینچ و ارتفاع 8.6 اینچ است. بسته به سازنده کانتینر، ممکن است تغییرات کوچکی وجود داشته باشد.

یک کانتینر حمل‌ونقل 40 فوتی می‌تواند حداکثر وزن 30480 کیلوگرم / 67200 پوند را برای کانتینرهای عمومی، تا 60000 کیلوگرم (123276 پوند) برای فلت راک و 35000 کیلوگرم (77161 پوند) برای کانتینرهای ریفر را حمل کند.

کانتینر 40HC  فوت

کانتینر مکعبی با ارتفاع 40 فوت حدود 40 سانتی‌متر بلندتر از کانتینر 40 فوتی معمولی است و برای جابه‌جایی محموله‌های با ارتفاع بیش از حد (تا ارتفاع 2.7 متر یا 8.1 فوت) عالی است. این افزایش جزئی در ارتفاع اجازه می‌دهد تا 10-15٪ از محموله اضافی در داخل بارگیری شود. این نوع کانتینر مانند 40 فوت استاندارد، برای حمل مقادیر زیادی از کالاهای مصرفی سبک‌تر مانند مبلمان و لباس نیز استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین اندازه کانتینر حمل‌ و نقل چقدر است؟

کانتینرهای 53 فوتی به‌عنوان بزرگ‌ترین کانتینرها در نظر گرفته می‌شوند یعنی یک فوت بلندتر و شش اینچ بیشتر از کانتینرهای استاندارد هستند.

وزن یک کانتینر حمل و نقل چقدر است؟

روش‌های مختلفی برای تعیین وزن کانتینر حمل‌ و نقل وجود دارد. وزن خالص وزن یک کانتینر بدون محتویات و وزن ناخالص شامل وزن خالص + وزن محتویات است. با افزایش ابعاد کانتینر، وزن آن نیز سنگین‌تر می‌شود. روش‌های تعیین وزن کانتینرها روی شاسی مانند لنت‌های توزین محور، باسکول و سیستم تعلیق تریلر باید بر اساس الزامات قانونی، بودجه و سایر عوامل انتخاب شوند. بهینه‌سازی وزن بار در کانتینرها برای جلوگیری از اضافه‌بار و اطمینان از حداکثر ایمنی بسیار مهم است.

عوامل مؤثر بر وزن کانتینر شامل موارد زیر است:

  • ارتفاع: کانتینر مکعب بلند (9 فوت 6 اینچ) یک اینچ بلندتر از  کانتینر با ارتفاع استاندارد (8 فوت 6 اینچ) است بنابراین میزان فلز بیشتری دارند و از کانتینر حمل‌ و نقل با اندازه استاندارد سنگین‌تر هستند.
  • تعداد درب: درحالی‌که یک کانتینر حمل‌ و نقل استاندارد دارای درهایی در یک طرف است، یک کانتینر دو در (DD) دارای درهای دوتایی در هر دو طرف است. درهای بیشتر روی کانتینر میزان فلز را افزایش می‌دهد، بنابراین کانتینر دو درب سنگین‌تر است.
  • دوره ساخت: کانتینرهای قدیمی اغلب سنگین‌تر از کانتینرهای مدرن‌تر هستند. این به این دلیل است که تکنیک‌های ساخت مدرن امکان ساخت کانتینر با استحکام قابل‌توجه با فلز کمتر را فراهم کرده است.

کد و شناسه کانتینر

روی درب هر کانتینر کدها و شناسه‌هایی وجود دارد که به‌صورت یکپارچه در سراسر جهان قابل‌شناسایی و تشخیص است. این کدها تمام اطلاعات مربوط به صاحب کانتینر، مواد و محموله داخل کانتینر، مبدأ و مقصد را مشخص می‌کند. این شناسه‌ها باعث می‌شوند که در تمام طول مسیر نیازی به بررسی و بازکردن کانتینر نباشد و تمام اطلاعات لازم از روی درب قابل تشخیص باشد. 

شماره شناسایی را می‌توان در قسمت جلویی، هر دو طرف، بالا و انتهای در کانتینر حمل‌ و نقل یافت. این شناسه نشان‌دهنده تمام اطلاعات مرتبط با کانتینر است و بخش‌های مختلفی دارد از جمله:

  • کد مالک یک کد ۳ حرفی منحصربه‌فرد است که توسط دفتر بین‌المللی به صاحب کانتینر اختصاص می‌یابد.
  • رده کانتینر مطابق با رده دسته‌بندی کانتینر انتخاب می‌شود مثلاً برای کانتینرهای حمل دریایی از حرف U استفاده می‌گردد.
  • شماره سریال یک عدد ۶ رقمی است که به اختیار مالک به کانتینر اختصاص پیدا می‌کند
  • عدد صحت‌سنج با كد مالك و شماره سريال ارتباط رياضي دارد و به‌صورت دلخواه نیست. اگر به صحت كد شناسايي كانتينر شك داشته باشيم با امتحان كردن ارتباط رياضي می‌توان از صحت آن اطمينان حاصل كرد.

اندازه و ابعاد کانتینر نیز روی آن به‌صورت یک کد نوشته می‌شود. وزن کانتینر خالی، حداکثر وزن ناخالص، حداکثر وزن خالص و حجم خالص در بخش خصوصیات عملیاتی نوشته می‌شود. اطلاعات دیگر مانند حداکثر وزن خالص، کشور  و سال ساخت و حداکثر تحمل فشار وزن در لوح تأیید ایمنی نوشته می‌شود. لوح تأیید گمركي نیز تأییدکننده اين است كه كانتينر به‌گونه‌ای ساخته شده است كه فضاي درون كانتينر كه براي كالا در نظر گرفته شده است قابل بازرسي باشد

شرایط کانتینر برای نگهداری و حمل‌ و نقل

اطمینان حاصل کنید که کانتینری که اجاره می‌کنید یا می‌خرید در شرایط خوبی باشد. موارد زیر را در مورد کانتینر بررسی کنید:

  • مهروموم درب‌ها باید به‌دقت انجام شود در غیر این صورت بادوباران می‌توانند وارد کانتینر شوند. جوندگان و حشرات همچنین می‌توانند از سوراخ‌های کوچک عبور کنند، بنابراین درزگیرها باید محکم باشند.
  • بدنه کانتینر شما باید صاف روی زمین قرار گیرد و کج نباشد.
  • بررسی کنید که کف کانتینر آسیب‌دیده، پوسته‌پوسته یا ناهموار نباشند، زیرا ممکن است باعث تکان خوردن وسایل در حین حمل‌ونقل شود.
  • مراقب فرورفتگی‌ها یا برجستگی‌های عمده در دیواره‌های کانتینر باشید که می‌تواند به این معنی باشد که دیواره‌های داخل ناهموار هستند.
  • مطمئن شوید که میله‌ها و براکت‌های قفل به‌درستی کار می‌کنند، زیرا محموله شما را در داخل کانتینر ایمن نگه می‌دارند.

سخن آخر

در این مقاله تلاش بر این بود که تمام اطلاعات لازم درباره یک کانتینر حمل‌ونقل در اختیار شما به‌عنوان یک  بازرگان قرار بگیرد. اگر در زمینه بازرگانی سؤالات دیگری نیز دارید می‌توانید با مطالعه سایر مقالات راه تجار اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید. با کمک باشگاه بازرگانان راه تجار نیز می‌توانید با سایر فعالان حوزه فعالیت خود مرتبط شوید و از راهنمایی‌ها و مشورت‌های آنان نیز کمک بگیرید. راه تجار با استفاده از جلسات آنلاین و پکیج‌های آموزشی به شما کمک می‌کند تا در زمینه بازرگانی داخلی و بین‌الملل به موفقیت دست پیدا کنید. 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اخبار شرکت

حضور هلدینگ فیوچر اسکای در نمایشگاه بیگ فایو (BIG5) دبی

نمایشگاه صنعت ساختمانی بیگ فایو دبی (BIG5)  در تاریخ ۵ …

مطالعه بیشتر
نکات بازرگانی

راهنمای کامل انبارداری

راهنمای کامل انبارداری     شما هر کسب‌وکاری که داشته …

مطالعه بیشتر
اسناد تجاری

راهنمای کامل شماره EORI

اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در سطح بین‌المللی توسعه …

مطالعه بیشتر
متدهای-پرداخت-بین-المللی نکات بازرگانی

راهنمای کامل متدهای پرداخت بین المللی

برای کسب موفقیت در تجارت بین‌الملل و بالابردن میزان فروش، …

مطالعه بیشتر