راه تجار

راهنمای-فروش-در-آمارون

راهنمای فروش در آمازون

آیا تابه‌حال به فروش محصولات خود در سایت آمازون فکر کرده‌اید؟ بزرگ‌ترین مزیت فروش در آمازون، دسترسی به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان است. در عوض آمازون از شما انتظار دارد که محصولات باکیفیت، خدمات عالی و تحویل سریع را به مشتریان ارائه کنید.  فروش در آمازون گامی عالی برای رسیدن به موفقیت در تجارت الکترونیک است، اما همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد و می‌توانید قدم‌های بیشتری برای توسعه کسب‌وکار خود و افزایش فروش بردارید.

هرچه بیشتر درباره جزئیات و نحوه کار آمازون بدانید، فروش بیشتری خواهید داشت. منبع‌یابی محصول، فهرست‌بندی‌ها، قیمت‌گذاری، حمل‌ونقل و پشتیبانی مشتری عناصر کلیدی فروش در آمازون هستند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. در این مقاله از راه تجار قصد داریم تمام نکات لازم برای فروش در آمازون را به شما آموزش دهیم. 

آمازون چیست؟

آمازون (Amazon.com) بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان است و در ابتدا به‌عنوان یک شرکت کتاب‌فروشی آنلاین شروع به کار کرد  و بعد به یک شرکت تجاری مبتنی بر اینترنت تبدیل شد که عمدتاً بر ارائه خدمات تجارت الکترونیک، محاسبات ابری، پخش دیجیتال و خدمات هوش مصنوعی (AI) متمرکز است. گستردگی محصولات موجود در این سایت به حدی است که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تقریباً هر چیزی را خریداری کنند، از جمله لباس، لوازم‌آرایش، غذا، جواهرات، کتاب، فیلم، لوازم الکترونیکی، لوازم حیوانات خانگی، مبلمان، اسباب‌بازی و لوازم‌خانگی. محل اصلی شرکت آمازون در سیاتل است و وب‌سایت‌های فردی، مراکز توسعه نرم‌افزار، مراکز خدمات مشتری، مراکز داده و مراکز تحقق در سراسر جهان دارد.

آمار فروش آمازون

اگر قصد فروش محصولات خود در آمازون را دارید بهتر است برخی آمارها و اطلاعات را درباره این سایت بدانید راه تجار این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید و در فروش به موفقیت برسید.

  • در سال 2021 بیش از 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان کالاها و خدمات را به‌صورت آنلاین خریداری کردند، درحالی‌که در سال 2016، 1.66 میلیارد خرید دیجیتال جهانی انجام شد. 
  • طبق گزارش‌های آمازون، 200000 فروشنده در سراسر جهان با بیش از 100000 دلار فروش در سال 2018 وجود داشت که با افزایش 12 درصدی به 225000 در سال 2019 رسید.
  • آمازون در هر ثانیه 4722 دلار فروش ثبت می‌کند. در هر دقیقه، این فروش به 283000 دلار می‌رسد، این میزان در یک ساعت، به طور متوسط بیش از 17 میلیون دلار است. 
  • درآمد خالص آمازون بیش از 47 میلیارد دلار سال‌به‌سال افزایش‌یافته است، این میزان از 232.9 میلیارد دلار در سال 2018 به 280.5 میلیارد دلار در سال 2019 رسیده است.
  • آمازون تقریباً همیشه در صدر فهرست خریداران برای بررسی قیمت قرار دارد به‌طوری‌که از هر 10 خریدار 9 نفر بازار را برای بهترین گزینه خرید بررسی می‌کنند. وقتی مصرف‌کنندگان این کار را انجام می‌دهند، به این دلیل است که آنها به دنبال بهترین بسته همه‌جانبه قیمت، خدمات مشتری و سرعت حمل‌ونقل هستند.
  • حدود 80 درصد از فروشندگان آمازون از پلتفرم‌های مختلف برای فروش استفاده می‌کنند. فروشندگان می‌خواهند از درآمد ثابت خود اطمینان حاصل کنند، بنابراین از پلتفرم‌های متنوع برای فروش استفاده می‌کنند و تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد آمازون قرار نمی‌دهند.

نحوه کار آمازون

نحوه انجام کار توسط آمازون به شکل زیر است:

  • مرحله 1: موجودی خود را به آمازون ارسال می کنید سپس محصول اسکن شده و برای فروش در دسترس خریدار قرار خواهد گرفت.  
  • گام 2: با هر سفارش، آمازون محصول را مستقیماً برای مشتری بسته‌بندی و ارسال می‌کند.
  • مرحله 3: آمازون مبلغی را از مشتری دریافت می‌کند و هر دوهفته یکبار وجوه موجود را به شما پرداخت می‌کند.
  • مرحله 4: تیم خدمات مشتری آمازون سؤالات، مرجوعی و بازپرداخت را بررسی می‌کند.

 

آمازون برای چه کسانی خوب است؟

فروش در آمازون برای کسب‌وکارهای کوچک همانند کسب‌وکارهای بزرگ میسر است به حدی که آمازون حتی بخشی از وب‌سایت خود را به حمایت از مشاغل کوچک اختصاص داده است. امکان فعالیت در این سایت برای شما وجود خواهد داشت به شرطی که موارد زیر را رعایت کنند: 

  • اگر قیمت‌های شما نسبت به همتایان خود رقابتی است. این مورد به شما کمک می‌کند تا در میان انبوه رقبا گم نشوید.
  • اگر می‌توانید قوانین را رعایت کنید (به‌عنوان‌مثال، پاسخ‌دادن به پیام‌های مشتری در بازه زمانی 24 ساعته).
  • اگر در حال فروش اقلام منحصربه‌فرد یا خاص هستید (از جمله محصولات بازسازی شده یا استفاده شده). هر چه رقبای کمتری داشته باشید، بهتر است.
  • اگر مستقیماً با اقلامی که آمازون خودش می‌فروشد رقابت نمی‌کنید

تفاوت FBM و FBA

در شرکت آمازون برای انبارکردن و ارسال سفارش‌های مشتری دو روش متفاوت وجود دارد. اگر مزایا و معایب هر روش را به‌خوبی بررسی نکنید،  انتخاب روش مناسب می‌تواند برایتان دشوار باشد.

FBA  سرویس انبارداری و تکمیل آمازون است که به فروشندگان اجازه می‌دهد کالای خود را به انبار آمازون بفرستند و سفارش‌ها را از طریق آمازون ارسال کنند. در این روش شما موجودی خود را به آمازون ارسال می‌کنید و آن‌ها محصولات شما را مستقیماً از انبار خود انتخاب، بسته‌بندی و ارسال می‌کنند. این کار مسئولیت بسته‌بندی و حمل‌ونقل را از دوش شما برمی‌دارد.

استفاده از FBA همچنین به این معنی است که آمازون مسئولیت هرگونه مشکلی را که در حین حمل‌ونقل ایجاد می‌شود، مانند ارسال دیرهنگام، آسیب‌دیدگی محصول یا سایر مسائل را بر عهده می‌گیرد و به اعتبار شما به‌عنوان یک فروشنده خدشه‌ای وارد نمی‌شود.

آمازون در سرتاسر جهان بیش از 175 مرکز دارد که شامل بیش از 150 میلیون فوت مربع فضای ذخیره‌سازی است. با FBA، می‌توانید محصولات خود را در آن قفسه‌ها انبار کنید. در این روش خدمات مشتری آمازون در سطح جهانی و بازپرداخت را به همراه مزایای دیگر مانند ارسال رایگان را دریافت می‌کنید. 

 FBM روشی است که در آن فروشنده مسئولیت کامل انبارکردن کالا و ارسال سفارش‌ها را بر عهده می‌گیرد. هنگامی که از FBA استفاده می‌کنید، آمازون هزینه انبار موجودی را به‌صورت ماهانه دریافت می‌کند.  در روش  FBM، می‌توانید اقلام را خودتان ذخیره و ارسال کنید یا انجام آن را به شخص ثالثی (که آمازون نیست) برون‌سپاری کنید.

مزایای فروش در آمازون

شاید شما در حال حاضر فروشگاه آنلاین خود را دارید و به دنبال ورود به بازار بزرگ‌تر هستید و شاید در حال فروش در یک بازار بزرگ مانند eBay هستید و می‌خواهید دامنه کار خود را گسترش دهید. یا شاید به‌تازگی شروع به کار کرده‌اید و هیچ وب‌سایت یا لیست اقلامی در هیچ کجا ندارید.

آمازون می‌تواند بازاری پرسود برای هر فروشنده آنلاین صرف‌نظر از وضعیت فعلی کسب‌وکار باشد. در واقع، اگر در مورد تجارت الکترونیک جدی هستید، قطعاً باید سعی کنید فروش محصول خود را در سایت آمازون آغاز کنید.  برخی از مزایای فروش در سایت آمازون عبارتند از:

سرمایه اولیه کم

برای شروع فروش در آمازون نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی نیست. آمازون سعی دارد شرایط ایده آلی برای فروشندگان تازه‌وارد فراهم کند. در آمازون امکان فروش اقلام مستعمل و مرمت شده وجود دارد، بنابراین می‌توانید شروع به فروش اجناس اضافی خانه، حیاط یا فروشگاه خود کنید. اگر در بازسازی یا نوسازی مهارت دارید می‌توانید برخی از لوازم کوچک را تعمیر کنید تا مثل نو کار کنند و سپس آن‌ها را به فروش برسانید.

هنگام فروش در بازار آمازون باید به کارمزدهای مختلف موجود بر اساس دسته‌بندی محصول توجه کنید، این موضوع می‌تواند تفاوت بزرگی را هنگام محاسبه حاشیه سود ایجاد کند، مخصوصاً برای فروشندگانی که خرده‌فروشی انجام می‌دهند. کارمزدهای آمازون نسبتاً پایین است و به‌عنوان یک فروشنده شخصی تا زمانی که چیزی فروخته نشود مجبور به پرداخت هزینه نخواهید بود. هنگامی که آماده ارتقا و شروع رقابت شوید، میزان پرداخت شما به‌عنوان یک فروشنده حرفه‌ای فقط 39.99 دلار در ماه است و ابزارهای فروش قدرتمندی را در اختیار خواهید داشت.

دستیابی به میلیون‌ها مشتری

آمازون اولین ایستگاه برای میلیون‌ها نفر است که به‌صورت آنلاین خرید می‌کنند و بیش از 310 میلیون حساب مشتری فعال دارد. 65 میلیون نفر از این کاربران اشتراک آمازون برای دسترسی به مزایای ویژه را دارند.  این نکته برای شما به‌عنوان فروشنده چه معنایی دارد؟  ایجاد لیست محصولات در آمازون، کالای شما را در مقابل چشمان میلیون‌ها خریدار علاقه‌مند قرار می‌دهد. 

بهره‌مندی از شهرت آمازون 

میلیون‌ها مشتری که به آن اشاره کردیم، اگر به این شرکت اعتماد نداشتند، از آمازون خرید نمی‌کردند. به‌عنوان فروشنده آمازون، می‌توانید بخشی از این اعتماد را برای خود کسب کنید. این اعتماد باعث می‌شود مشتریان جدید بتوانند به‌راحتی از شما خرید کنند. 

آمازون قوانین زیادی را اعمال می‌کند تا بازار خود را به مکانی امن و قابل‌اطمینان برای خرید تبدیل کند. خریداران می‌دانند که فروشندگان آمازون باید برای ادامه فروش تمام این استانداردها را رعایت کنند. حضور شما در آمازون به بعضی از مشتریانی که به خرید آنلاین اعتماد نمی‌کنند برای خرید کمک می‌کند. شما می‌توانید از مزایای خدمات مشتری آمازون بهره‌مند شوید و کسب‌وکار و فروش خود را رونق دهید. 

انجام بخشی از کار توسط آمازون 

هنگام فروش در آمازون، مشتریان شما در درجه اول مشتریان آمازون هستند. آمازون بسیاری از جزئیات فنی و خدمات مشتری را انجام می‌دهد به‌خصوص اگر از FBA استفاده می‌کنید. این شرکت مسئولیت رسیدگی به تغییرات آدرس، سؤالات مشتری، مشکلات سفارش و موارد دیگر را نیز بر عهده دارد.

آمازون به شما کمک می‌کند وقت گران‌بهای خود را برای کار بر روی سایر جنبه‌های کسب‌وکارتان آزاد کنید. شما دیگر مجبور نخواهید بود هر روز ساعت‌ها وقت خود را صرف بسته‌بندی و ارسال اقلام یا رسیدگی به سؤالات مشتریان کنید بنابراین زمان برای انجام کارهای بیشتری خواهید داشت. اگرچه آمازون یکی از سودآورترین بازارها برای فروش است، فرصت‌های فروش خود را به این پلتفرم محدود نکنید. درباره اقلام پرفروش در سایر سایت‌های تجارت الکترونیک بیاموزید و تنوع را در بازارهای دیگر در نظر بگیرید! شما می‌توانید درباره دیگر پلتفرم‌های فروش مقالات راه تجار را مطالعه کنید. 

انواع طرح‌های فروش در آمازون (فردی و حرفه‌ای)

محصولات پرفروش در آمازون به طور مرتب تغییر می‌کنند و هیچ دستورالعمل ثابت و معینی برای این موضوع وجود ندارد. بااین‌حال، معیارهای تصمیم‌گیری برای فروش در این پلتفرم یکسان است.

برای رسیدن به موفقیت در آمازون باید محصولات منحصربه‌فرد و مقرون‌به‌صرفه را با حداقل رقابت ارائه کنید. آمازون یک پلتفرم رقابتی و هوشمند است پس باید حتماً مطمئن شوید که شما واقعاً قادر به ارائه محصولی ارزشمند هستید. 

آمازون دو طرح را برای فروش در پلتفرم خود ارائه می‌دهد: فردی و حرفه‌ای. در اینجا درباره این دو طرح و محصولاتی که در قالب آن‌ها قابل‌فروش است توضیح خواهیم داد. 

طرح فردی آمازون

طرح انفرادی برای کسانی که کمتر از 40 کالا در ماه می‌فروشند، بهترین گزینه است. این طرح شامل اشتراک ماهانه نیست اما از فروشندگان به‌ازای هر کالای فروخته شده 99 سنت به‌اضافه هزینه‌های ارجاع (بر اساس دسته محصول) و هزینه‌های بسته‌بندی دریافت می‌شود. 

اقلامی که تحت عنوان طرح فردی می‌توانید بفروشید عبارتند از:

  • لوازم جانبی دستگاه آمازون
  • کیندل آمازون
  • محصولات کودک (به‌استثنای پوشاک)
  • محصولات زیبایی
  • کتاب
  • دوربین عکاسی و فیلم‌برداری 
  • تلفن‌های همراه
  • پوشاک و لوازم جانبی
  • الکترونیک (لوازم جانبی)
  • بهداشت و مراقبت شخصی
  • لوازم خانه و باغ
  • آلات موسیقی
  • محصولات اداری
  • نرم‌افزار و بازی‌های کامپیوتری
  • وسایل ورزشی
  • اسباب‌بازی‌ها 
  • بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های بازی ویدئویی

طرح حرفه‌ای آمازون

طرح حرفه‌ای آمازون با هزینه اشتراک ماهانه همراه است، اما فروشندگان حرفه‌ای مجبور نیستند برای هر کالای فروخته شده، هزینه‌ای بپردازند. هزینه اشتراک 39.99 دلار در ماه است. بر اساس این طرح، فروشندگان حرفه‌ای همچنان مشمول هزینه‌های ارجاع و بسته‌بندی هستند.

فروشندگان حرفه‌ای علاوه بر 10 دسته اقلام انفرادی، به 10 دسته اقلام اختصاصی برای حرفه‌ای‌ها نیز دسترسی دارند. طرح حرفه‌ای برای کسانی که قصد فروش بیش از 40 کالا در ماه را دارند ایده‌آل است.

فروش محصولات زیر فقط برای فروشندگان حرفه‌ای ممکن است اما در فروش برخی موارد نیاز به تأیید بیشتر برای اثبات قانونی‌بودن شما به‌عنوان فروشنده است. 

  • تجهیزات موتوری و مرتبط با اتومبیل (تأیید لازم است)
  • محصولات تجاری (B2B)
  • سکه‌های کلکسیونی (تأیید لازم است)
  • جواهرات (تأیید لازم است)
  • هنرهای زیبا (تأیید لازم است)
  • خواربار و غذا (تأیید لازم است)
  • صنعتی و علمی (تأیید لازم است)
  • چمدان و لوازم سفر
  • خدمات حرفه‌ای (تأیید لازم است)
  • کفش، کیف دستی و عینک آفتابی
  • کلکسیون‌های ورزشی (تأیید لازم است)
  • ویدئو، دی‌وی‌دی و بلو ری (تأیید لازم است)
  • ساعت مچی (تأیید لازم است)

 

بهترین محصول برای فروش در آمازون چیست؟

شما به‌عنوان فروشنده با یک سؤال بزرگ مواجه خواهید بود: چه چیزی بفروشم؟ انتخاب محصول مناسب برای فروش در آمازون اولین قدم برای توسعه کسب‌وکار است پس کالایی را انتخاب کنید که برای کسب‌وکار شما بهترین است. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید، اما راه تجار روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهد که بهترین محصول را برای فروش انتخاب کنید.

 به‌جای حدس زدن و هدردادن پول برای محصولی که به فروش نمی‌رسد، از فهرست پرفروش‌ترین‌های آمازون شروع کنید تا ایده‌هایی در مورد محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دسته از محصولات را به دست آورید. لیستی از محبوب‌ترین محصولات آمازون برای فروش در ادامه این مقاله خواهد آمد.

کتاب‌ها

همان‌طور که آمازون با فروش کتاب شروع کرد، شما نیز می‌توانید به‌عنوان فروشنده آمازون با فروش کتاب شروع به کار کنید. فروش کتاب یک دسته‌بندی محبوب در آمازون است، به‌خصوص در محل‌هایی که کتاب‌فروشی‌های فیزیکی دیگر فعالیت نمی‌کنند. کتاب یک گزینه مناسب برای شروع فروش است زیرا می‌توانید کتاب‌ها را به‌صورت عمده از کتاب‌فروشی‌های محلی یا سایت‌هایی مانند Bulkbookstore.com بخرید و آنها را در آمازون برای سود مناسب بفروشید. فقط قیمت‌ها را از قبل مقایسه کنید تا ببینید کدام کتاب‌ها واقعاً می‌توانند سودآور باشند.

اسباب‌بازی 

بازی‌های کارتی و اسباب‌بازی‌های کودکان اقلام خوبی برای فروش در آمازون محسوب می‌شوند. اگر بتوانید اسباب‌بازی‌های رایج و موردعلاقه کودکان را شناسایی کنید و روی فروش آن‌ها تمرکز کنید، فروش خوبی خواهید داشت. 

پوشاک، کفش و جواهرات

لباس‌های ورزشی، لباس‌های زیر و عینک آفتابی جزء محبوب‌ترین محصولات برای فروش در آمازون هستند. بااین‌حال باید بدانید که آمازون از این اقلام بیش از حد اشباع شده است. اگر محصولی منحصربه‌فرد و با قیمت مناسب ارائه کنید شانس خود را برای افزایش درآمد بالاتر خواهید برد.  اگر می‌خواهید واقعاً منحصربه‌فرد باشید می‌توانید خط تولید لباس خود را راه‌اندازی کنید. 

لوازم الکترونیکی

یکی دیگر از بخش‌های همیشه محبوب در آمازون، بخش لوازم الکترونیکی است. آمازون اغلب بهترین قیمت‌ها را برای برخی از محبوب‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی جهان نشان می‌دهد. اگر می‌توانید لوازم الکترونیکی را به‌صورت عمده بخرید، می‌توانید موفقیت و درآمد خوبی به دست بیاورید. 

راه‌های افزایش فروش در آمازون

آیا شما هم به دنبال رهی برای افزایش فروش خود در آمازون هستید؟ ما در راه تجار روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم تا میزان فروش خود را افزایش دهید و به سود بیشتری دست پیدا کنید. 

بهینه‌سازی عنوان 

عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای جلب‌توجه خریداران است، بنابراین باید آن  را بهینه کنید. اگر از فرمول کلی نام برند + نام محصول + ویژگی‌ها (مانند رنگ، اندازه، جنسیت، استفاده و غیره) پیروی می‌کنید، باید جایگاه خوبی داشته باشید.  

با این روش نه‌تنها بلافاصله به خریداران می‌گویید محصول شما چیست، بلکه می‌توانید از کلمات کلیدی با رتبه بالا نیز استفاده کنید. تلاش کنید نحوه نوشتن پرفروش‌ترین عناوین محصولات آمازون را یاد بگیرید.

بررسی نظرات مشتریان

لحظه‌ای که اولین محصول را در آمازون می‌فروشید رشد شما آغاز می‌شود و از آن پس نظر مشتری درباره کالای شما اهمیت زیادی پیدا می کند. بررسی بازخورد مشتری به نفع هر دو طرف مشتری و فروشنده است. مطمئن شوید که با روش‌های درست و نادرست برای دریافت نظرات بیشتر و جلوگیری از نقض خط‌مشی آشنا هستید.

استفاده از کلمات کلیدی 

عبارات کلیدی که خریداران جستجو می‌کنند دائماً تغییر می‌کند و استفاده درست از این ترفند می‌تواند به شما در افزایش فروش در آمازون کمک کند. راحت‌ترین راه برای یافتن بهترین کلمات کلیدی در آمازون تایپ در نوار جستجو و توجه به پیشنهادهای موجود است.راه‌های زیادی برای تقویت سئوی شما وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید و به‌درستی از آنها استفاده کنید. 

بروز رسانی موجودی 

اگر روی پلتفرم‌های متعددی فروش دارید، همگام‌سازی موجودی‌تان فروش را در همه آنها بسیار آسان‌تر می‌کند. می‌توانید موجودی محصول را به‌راحتی پیگیری کنید و تغییرات را به طور یکپارچه به‌روزرسانی کنید. این کار باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان شما خواهد شد زیرا نیازی به انجام چندین کار ندارید.

بهبود عکس محصول 

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای جلب‌توجه خریدار، استفاده از عکس‌های باکیفیت است. برای انجام این کار نیازی نیست عکاس حرفه‌ای باشید یا زمان زیادی را به آن اختصاص دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند اصل اساسی را دنبال کنید تا به سطح ایده‌آل برای عکس محصول برسید. 

  • تاحدامکان با نور طبیعی عکس بگیرید. عکاسی نزدیک‌تر به پنجره به معنای نور ملایم با سایه‌های تیره و ملایم است، درحالی‌که عکاسی دورتر به معنای نور یکنواخت‌تر با سایه‌های روشن‌تر، اما واضح‌تر است.
  • از فلاش استفاده نکنید و تراز سفیدی خود را روی خودکار تنظیم کنید.
  • دوربین خود را برای جلوگیری از لرزش روی سه‌پایه قرار دهید، حتی اگر با گوشی هوشمند عکاسی می‌کنید.
  • از یک پس‌زمینه سفید یا خنثی استفاده کنید. قراردادن یک‌پارچه سفید روی صندلی، پس‌زمینه‌ای بدون درز ایجاد می‌کند که محصول پس‌زمینه را قابل تفکیک می‌کند.
  • از چندین زاویه از محصول عکس بگیرید.
  • محصول خود را در موقعیت‌های کاربردی زندگی قرار دهید تا خریداران بتوانند نحوه استفاده از آن را ببینند.

رعایت  قوانین و شرایط آمازون 

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کاهش فروش محصول، شکستن قوانین آمازون است. نقض قوانین آمازون باعث تعلیق یا تعطیلی فروش محصول شما می‌شود و بهترین شانس موفقیت را از دست می‌دهید.

تبلیغات و کوپن

مشتریان همیشه می‌خواهند در هزینه‌کردن پولشان صرفه‌جویی کنند و شما با تبلیغ درست می‌توانید به آن‌ها انگیزه خرید بدهید. سه نوع تبلیغات وجود دارد: تخفیف، ارسال رایگان و یکی بخر یکی رایگان ببر. همچنین می‌توانید با کوپن‌های دیجیتال تخفیف‌های درصدی یا پولی ارائه دهید.

 

آیا فروش در آمازون از ایران نیز ممکن است؟ 

این کار به دلیل وجود تحریم‌ها به‌صورت مستقیم قابل انجام نیست اما روش‌هایی برای انجام این کار به طور غیرمستقیم وجود دارد. شما می‌توانید در یکی از کشورهای اطراف که مورد تأیید آمازون استیک حساب بین‌المللی ایجاد کنید.

آمازون در چه کشورهایی فعالیت دارد؟ 

آمازون در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، اسپانیا، هلند، ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن، سنگاپور، هند و مکزیک فروش انجام می‌دهد و در این کشورها انبار دارد.

نحوه فروش در آمازون از ایران

برای فروش در آمازون در ایران می‌توانید با انجام مراحل زیر شروع به کار کنید:

  • به services.amazon.com وارد شوید.
  • روی Start Selling کلیک کنید و وارد حساب آمازون خود شوید.
  • دستورات را دنبال کنید. ظرف چند دقیقه این مراحل اجرا می‌شود. 

برای شروع فروش در آمازون در ایران به موارد زیر نیاز دارید:  

  • یک کارت اعتباری که می‌تواند در سطح بین‌المللی شارژ شود (هر کارت ویزا، مسترکارت یا امریکن اکسپرس).
  • یک حساب بانکی در ایران که از ACH (شبکه تسویه خودکار) برای پذیرش پرداخت از آمازون پشتیبانی می‌کند.
  • آدرس پستی و شماره‌تلفن شما در ایران.
  • یک EIN ایالات متحده (شماره شناسایی کارمند) که می‌توانید با پرکردن فرم IRS SS-4 دریافت کنید.

هزینه فروش در آمازون چقدر است؟

بسته به طرح فروش و نوع محصولی که می‌فروشید، چند نوع کارمزد فروش وجود دارد که باید پرداخت کنید.

  • هزینه اشتراک: اینها هزینه‌هایی است که برای طرح فروش خود می‌پردازید و بسته به اینکه کدام طرح را انتخاب می‌کنید متفاوت است. آمازون دو طرح را برای فروشندگان ارائه می‌دهد – یک طرح اشتراک ماهانه برای کسانی که قصد فروش بیش از 40 کالا در ماه را دارند (حرفه‌ای) و یک طرح برای کسانی که قصد دارند کمتر از 40 کالا در ماه بفروشند (فردی). در طرح فروش حرفه‌ای، هزینه ثابتی معادل 39.99 دلار در ماه وجود دارد و هیچ هزینه‌ای برای فروش هر محصول وجود ندارد اما در طرح فروش انفرادی برای هر کالای فروخته شده 0.99 دلار کارمزد وجود دارد.
  • کارمزد فروش: این هزینه‌ها برای هر کالای فروخته شده دریافت می‌شود و شامل هزینه‌های ارجاع (که درصدی از قیمت فروش است و بسته به دسته محصول متفاوت است) و هزینه‌های بسته‌بندی متغیر است. 
  • هزینه‌های حمل‌ونقل: وقتی خودتان سفارش‌ها را انجام می‌دهید، نرخ‌های حمل‌ونقل آمازون اعمال می‌شود. آمازون این نرخ‌های حمل‌ونقل را بر اساس دسته‌بندی محصول و خدمات حمل‌ونقل انتخاب شده توسط خریدار دریافت می‌کند.
  • هزینه‌های FBA: برای محصولاتی که آمازون برای شما بسته‌بندی و ارسال می‌کند، هزینه اضافی برای انجام سفارش، ذخیره‌سازی و خدمات اختیاری وجود دارد.

آیا فروش در آمازون سودآور است؟

نمی‌توان برای همه یک پاسخ مشترک ارائه کرد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که به سودآوری فروش در آمازون کمک می‌کند. ابتدا شما باید محصولی را عرضه کنید که مورد تقاضا باشد و برای کسب‌وکار خود زمان و هزینه صرف کنید. با این شرایط باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که فروش شما سودآور باشد. 

آیا برای فروش در آمازون به مجوز تجاری نیاز است؟

اینکه آیا برای فروش در آمازون به مجوز کسب‌وکار نیاز دارید یا خیر، بستگی به کشوری دارد که می‌خواهید کسب‌وکار خود را در آن اداره کنید و اینکه قصد فروش چه محصولاتی را دارید. 

آیا برای فروش در آمازون به وب‌سایت شخصی نیاز است؟

به‌طورکلی، برای فروش بسیاری از محصولات در آمازون نیازی به وب‌سایت نیست. بااین‌حال، دسته‌بندی‌های خاصی از محصولات، مانند پوشاک و لوازم جانبی، از فروشندگان می‌خواهند که یک وب‌سایت را برای مطابقت دادن تصویرها با محصولات معرفی کنید.  این کار برای اطمینان از مطابقت اقلام شما با استانداردهای آمازون است.

آیا برای فروش در آمازون به شناسه مالیاتی نیاز  است؟

بله شما ملزم به ارسال شماره شناسایی مالیات دهنده (TIN) هستید. این شناسه چیزی به‌سادگی شماره تأمین اجتماعی شما باشد. اگر یک EIN برای کسب‌وکار خود دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

فروش در آمازون بهتر است یا  eBay؟

اگر از مزایای FBA استفاده کنید، فروش در آمازون ممکن است راحت‌تر از فروش در eBay باشد. استفاده از این روش فروش را بسیار راحت‌تر می‌کند، زیرا تمام مراحل برداشت، بسته‌بندی و حمل‌ونقل محصولات شما و همچنین پشتیبانی مشتری و مرجوعی را خود آمازون انجام می‌دهد. بااین‌حال، برای اینکه بدانید کدام پلتفرم واقعاً بهترین است، باید تحقیقات کاملی در مورد محصولی که می‌خواهید بفروشید انجام دهید. این به تعیین اینکه محصول در کدام پلتفرم بهترین فروش را دارد کمک می‌کند.

چگونه می‌توان از تأخیر در ارسال محصول جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از تأخیر، باید مطمئن شوید در زمان‌های شلوغی کار آمازون مانند کریسمس، زمان کافی برای ارسال محصول خود را لحاظ کرده‌اید. بسته‌بندی کالا مطابق با الزامات آمازون (چاپ برچسب پالت همراه با برچسب کارتن شما) روند تحویل را تسهیل می‌کند تا از هرگونه دردسر غیرضروری جلوگیری شود.

لیست کردن محصول در آمازون

برای شروع فروش یک محصول در آمازون، باید یک لیست محصول در بخش Seller Central  یا از طریق API ایجاد کنید. لیست محصولات شامل:

  • یک شناسه محصول، مانند GTIN، UPC، ISBN، یا EAN برای مشخص‌کردن کالای دقیقی که می‌فروشید. می‌توانید یک کد UPC را مستقیماً از GS1 دریافت کنید یا درخواست معافیت کنید.
  • SKU که شناسه محصولی است که برای ردیابی موجودی خود ایجاد می‌کنید
  • جزئیات از جمله قیمت، وضعیت محصول، مقدار موجودی و گزینه‌های حمل‌ونقل
  • جزئیات محصول مانند نام، نام تجاری، دسته‌بندی، توضیحات و تصاویر
  • کلمات کلیدی و عبارات جستجو برای کمک به خریداران برای یافتن محصول شما

اگر فروشنده دیگری قبلاً همان محصول را ارائه کرده، با فهرست موجود مطابقت دهید (به این معنی که برخی از جزئیات از قبل موجود هستند، مانند شناسه محصول). اگر اولین فروشنده‌ای هستید که محصولی را ارائه می‌دهید، باید یک لیست جدید ایجاد ‌کنید.

راه‌های جذب مشتری در آمازون

هنگامی که محصولات شما در فروشگاه های آمازون عرضه می شوند، ترفندهایی وجود دارد که می توانید برای جذب مشتری انجام دهید.  در ادامه راه تجار برخی از راه های مناسب برای جلب مشتری در آمازون را ارائه کرده است:

  • حمل‌ونقل سریع: مشتریان به دنبال خرید محصولاتی هستند که آمازون آن‌ها را خیلی سریع و ارزان برایشان ارسال می‌کند. 
  • تبلیغ محصول: با تبلیغات در نتایج جستجو و صفحات محصول، به دیده‌شدن محصولات و افزایش آگاهی از برند خود کمک کنید. اجرای یک معامله یا یک کوپن راه دیگری برای تبلیغ محصولات شما است.
  • تعیین قیمت‌های رقابتی: بسیاری از مشتریان به دنبال مناسب‌ترین قیمت برای خرید هستند. ابزارهایی مانند قیمت‌گذاری مجدد خودکار و قیمت‌گذاری انبوه برای مشتریان تجاری آمازون می‌توانند به شما کمک کنند رقابتی بمانید.

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد، کسب درآمد از فروش در آمازون غیرممکن نیست. آمازون یک بازار بزرگ است که هر ماه میلیون‌ها خریدار را جذب می‌کند، به این معنی که می‌توانید محصولات خود را در معرض دید تعداد زیادی از مردم سراسر جهان قرار دهید. برای افزایش فروش به شناسایی محصولات پرفروش، زمان و پول کافی برای رشد کسب‌وکار و استراتژی صحیح برای موفقیت نیاز دارید. 

قبل از ثبت‌نام برای فروش اقلام در آمازون، یک محصول برای فروش را شناسایی کنید و مطمئن شوید که تمام الزامات موردنیاز برای فروش آن را برآورده می‌کنید. با داشتن یک برنامه دقیق، بهترین شانس را برای کسب درآمد از فروش در آمازون خواهید داشت. راه تجار تمام نکات لازم برای موفق شدن به‌عنوان یک فروشنده بین‌المللی را به شما آموزش می‌دهد. با مطالعه سایر مقالات راه تجار می‌توانید درباره جوانب مختلف بازرگانی اطلاعات کسب کنید.

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اخبار شرکت

حضور هلدینگ فیوچر اسکای در نمایشگاه بیگ فایو (BIG5) دبی

نمایشگاه صنعت ساختمانی بیگ فایو دبی (BIG5)  در تاریخ ۵ …

مطالعه بیشتر
نکات بازرگانی

راهنمای کامل انبارداری

راهنمای کامل انبارداری     شما هر کسب‌وکاری که داشته …

مطالعه بیشتر
اسناد تجاری

راهنمای کامل شماره EORI

اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در سطح بین‌المللی توسعه …

مطالعه بیشتر
متدهای-پرداخت-بین-المللی نکات بازرگانی

راهنمای کامل متدهای پرداخت بین المللی

برای کسب موفقیت در تجارت بین‌الملل و بالابردن میزان فروش، …

مطالعه بیشتر