راه تجار

با نقش فورواردر در بازرگانی آشنا شوید. (1)

با نقش فورواردر در بازرگانی آشنا شوید

اگر به عنوان بازرگان بین المللی بخواهید همه امور را به‌تنهایی مدیریت کنید، پیگیری سفارش‌ها و تقاضای مشتری و اطمینان از حمل‌ونقل ایمن و کارآمد کالا برایتان دشوار می‌شود. در چنین شرایطی، می‌توانید از کمک یک فورواردر حرفه‌ای استفاده کنید که حمل‌ونقل را سازماندهی کند و در نتیجه سود شما را افزایش دهد.

فورواردر به‌عنوان یک شرکت شخص ثالث به هماهنگی و مدیریت محموله در سفرهای طولانی کمک می‌کند. فورواردر معمولاً زمانی استخدام می‌شود که مدیریت تعداد محموله‌ها برای شرکت دشوار است یا زمان یا منابع لازم برای توسعه سیستم حمل‌ونقل خود را ندارد.

شما به‌عنوان یک بازرگان چقدر با مفهوم فورواردر و وظایف آن آشنایی دارید؟ در این مقاله از راه تجار قصد داریم اصطلاح فورواردر را به طور کامل برای شما شرح دهیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. 

فورواردر چیست؟

در سال 1836، یکی از اولین باربری‌ها توماس میدوز بود و شرکت محدود لندن، انگلستان، تأسیس شد. شروع استفاده از حمل‌ونقل ریلی و کشتی‌های بخار برای حمل‌ونقل کالا، تقاضا برای صنعت حمل‌ونقل جدید بار را ایجاد کرد و با شروع تجارت بین اروپا و آمریکای شمالی، تقاضا افزایش یافت.

اولین فورواردرهای بین‌المللی مسافرخانه داران لندن بودند که وسایل شخصی و اجناس را برای مهمانان خود قبل از ارسال پستی به محل مورد نظرشان نگه می‌داشتند. وظیفه اصلی یک فورواردر، ترتیب دادن یک کالسکه برای حمل کالا از طریق قرارداد با حاملان مختلف بود.

مسئولیت‌های یک فورواردر شامل مشاوره در مورد اسناد و الزامات گمرکی در کشور مقصد بود. نماینده خارج از کشور از کالاهای مشتریان مراقبت می‌کرد و فورواردر را از مشکلات احتمالی در جابه‌جایی کالا مطلع می‌کرد.

در دوران مدرن، فورواردر همان وظایف را دارد و همچنین به‌عنوان یک حامل داخلی، با یک نماینده مربوطه در خارج از کشور یا با شعبه خود فعالیت می‌کند. در یک معامله، فورواردر به‌عنوان یک حامل (اصلی)، یا به‌عنوان یک عامل تجاری برای مشتری یا هر دو عمل می‌کند.

در ایالات متحده، شرکت‌هایی که حمل‌ونقل داخلی را با استفاده از کامیون یا اتومبیل انجام می‌دهند، باید در اداره فدرال ایمنی حمل‌ونقل موتوری وزارت حمل‌ونقل ثبت‌نام کنند. این فورواردرها حمل‌کننده‌هایی هستند که بار را برای حمل‌ونقل می‌پذیرند و در قبال بارنامه خود مسئول تحویل بار هستند.

وظیفه فورواردر چیست؟

اساساً فورواردرها طیف گسترده‌ای از خدمات را در طول زنجیره تأمین ارائه می‌کنند که به نیازهای خاص شما بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها به‌عنوان حمل‌ونقل دریایی یا حمل‌ونقل هوایی یا هر دو تخصص دارند. خدمات حمل‌ونقل آنها شامل موارد زیر خواهد بود:

  • صادرات و واردات ترخیص کالا از گمرک
  • حمل‌ونقل بین وجهی – از جاده، ریلی، هوایی و دریایی
  • حمل‌ونقل کانتینر از بندر به مقصد
  • جرم ناخالص تأیید شده – وزن و گواهینامه کامل کانتینر
  • طبقه‌بندی کد HS، حقوق ورودی و مالیات
  • اسناد صادرات
  • هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی
  • هزینه جابه‌جایی خدمات بندری
  • خدمات قرنطینه 
  • پوشش بیمه دریایی
  • نمایندگی‌ها / شبکه اداری در کشورهای سراسر جهان
  • جابه‌جایی‌های تخصصی بار
  • سایر خدمات شخص ثالث

 

یک فورواردر متخصص سازماندهی و تنظیم انبار و حمل کالا از طرف فرستنده است. فورواردر کمک می‌کند تا محموله‌های وارداتی و صادراتی شرکت‌ها جریان داشته باشند.

فورواردر با یک یا چندین شرکت حمل‌ونقل برای جابه‌جایی محصولات قرارداد دارد. فورواردرها کالا را جابه‌جا نمی‌کنند بلکه به‌عنوان یک متخصص در لجستیک عمل می‌کنند.

آن‌ها از انواع حامل‌ها مانند کشتی، هواپیما، کامیون و راه‌آهن برای جابه‌جایی کالا استفاده می‌کنند. حتی ممکن است از چند حالت برای یک محموله استفاده کنند.

به‌عنوان‌مثال، یک فورواردر ممکن است ترتیبی دهد که محموله از سازنده به فرودگاه با کامیون منتقل شود، سپس به شهر مقصد پرواز کند و با کامیون دیگری از فرودگاه به ساختمان مشتری منتقل شود.

فورواردرهایی که در حمل‌ونقل بین‌المللی تخصص دارند، در تهیه و پردازش اسناد گمرکی تخصص بیشتری دارند و اظهارنامه صادراتی، بارنامه، فاکتور و سایر اسناد موردنیاز متصدی حمل‌ونقل و کشورهای صادرکننده و واردکننده را انجام می‌دهند. 

فورواردرها می‌توانند در زمینه بسته‌بندی نیز به تجار کمک کنند. این کار بسته به نوع محصول و مقصد نهایی آن، سطوح سختی متفاوتی دارد. بسته‌بندی برای حمل‌ونقل در داخل کشور ساده‌تر از بسته‌بندی محصولات برای حمل‌ونقل طولانی است، زیرا ممکن است نیاز به کنترل دما یا حمل در کانتینرهای بار بزرگ داشته باشند و ممکن است چندین بار در طول مسیر بارگیری و تخلیه شوند. حمل‌ونقل اقلام از طریق هوایی مستلزم بسته‌بندی با وزن سبک‌تر است تا وزن و هزینه را پایین نگه دارند.

فورواردرها می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا بسته‌ها را به‌درستی برچسب‌گذاری کنند، تا مطمئن شوند که حاوی اطلاعاتی در مورد محصولات موجود در کانتینر، هرگونه اقلام خطرناک، کشور مبدأ، و هرگونه جزئیات موردنیاز به زبان کشور مقصد هستند.

حمل‌ونقل به خارج از کشور شامل اسناد پیچیده‌ای است که به دانش تخصصی نیاز دارد. یک فورواردر به سازماندهی و آماده‌کردن اسناد کمک می‌کند که ممکن است شامل موارد زیر باشد: بارنامه (قرارداد بین صاحب کالا و متصدی حمل‌ونقل)، فاکتور تجاری، گواهی مبدأ (COO)، گواهی بازرسی، مجوز صادرات، اعلامیه صادرات فرستنده (SED)، و پکینگ لیست. در سایت راه تجار می‌توانید مقالات مرتبط با این مفاهیم را مطالعه کنید و با اصطلاحات بازرگانی بیشتر آشنا شوید.

مزایای کار با فورواردر 

کمک‌گرفتن از فورواردرها برای حمل بارها در مسیرهای نزدیک و دور مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها در این مقاله از راه تجار بیان شده است.

مقرون‌به‌صرفه بودن

ازآنجایی‌که فورواردر، کالاها را در حجم‌های زیاد حمل می‌کنند، هزینه کلی آنها برای هر واحد به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. این مزیت برای شرکت‌های کوچک که محموله‌های بزرگی ندارند و توانایی پرداخت هزینه‌های حمل بار بالا را ندارند، موقعیت بسیار خوبی است.

با انتخاب یک فورواردر حرفه‌ای می‌توانید مطمئن باشید که حمل‌ونقل شما در دستان امنی است و هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد. 

تسریع حمل‌ونقل

اگر یک فورواردر حرفه‌ای را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از تحویل به‌موقع کالای خود مطمئن شوید. قبل از انتخاب یک فورواردر، لازم است درباره آن به‌خوبی تحقیق کنید. اگرچه ممکن است برای انتخاب یک شرکت قابل‌اعتماد هزینه بیشتری متحمل شوید، اما خدمات ارائه شده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود و احتمالاً تحویل ایمن و به‌موقع محصولات شما را تضمین می‌کنند.

ازآنجایی‌که شرکت‌های حمل‌ونقل بار سال‌ها تجربه کار در این زمینه را دارند، در کاری که انجام می‌دهند بسیار کارآمد هستند. آنها به تمام ابزارها و دانش موردنیاز برای مقابله با مسائل مختلفی که در طول فرایند تحویل به وجود می‌آیند به مؤثرترین روش مجهز هستند. شرکت‌های حرفه‌ای سریع‌ترین مسیر را برای تحویل به‌موقع محصول شما پیدا می‌کنند.

دریافت خدمات مناسب

تجربه در ارائه خدمات حمل‌ونقل بسیار مهم است. فورواردرها معمولاً قادر به رسیدگی به کلیه اسناد قانونی مربوط به انواع تحویل بین‌المللی خواهند بود. هنگامی که صحبت از تحویل در سراسر مرزها می‌شود، نمی‌توانید اسناد ناقص داشته باشید زیرا زمانی که کالاهای شما توسط گمرک توقیف می‌شود و بانک‌ها به دلیل ناقص بودن اسناد، انتقال وجه را متوقف می‌کنند، می‌تواند منجر به تاخیر‌های طولانی شود.

چنین سناریویی می‌تواند برای کسب‌وکار فاجعه‌بار باشد، زیرا تأخیر ممکن است مشتریان شما را ناراحت کند و منجر به ضرر شود. به همین دلیل است که نباید به هیچ مبتدی برای حمل‌ونقل محصولات خود اعتماد کنید بلکه باید فورواردرهای مجرب را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. آنها تمام اسناد و مدارک را بررسی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که شما یک تراکنش راحت دارید

محافظت از کسب‌وکار 

هیچ شرکتی تمایل ندارد خود را در معرض دعاوی بالقوه، شکایات مشتریان یا ضررهای شدید قرار دهد. اگرچه هیچ شرکت باربری به شما 100% ضمانت نمی‌دهد، اما می‌توانید با کمک فورواردر مجرب، احتمال بروز هرگونه مشکلی در حین حمل‌ونقل را کاهش دهید.

شما به‌عنوان یک تاجر همیشه دغدغه‌های زیادی برای نگرانی دارید پس بهتر است به‌جای نگرانی درباره سالم رسیدن محموله به مقصد روی جنبه‌های اصلی تجارت خود تمرکز کنید.

زمان ورود تضمینی

فورواردر یک محدوده زمانی تضمین شده برای رسیدن محموله شما به مقصد ارائه می‌دهد. تمامی مسیرها از قبل برنامه‌ریزی‌شده و در مواقع اضطراری اقدامات جایگزین مطرح می‌شود تا مغایرتی از طرف آنها پیش نیاید و کالای شما به‌موقع تحویل داده شود.

چگونه یک فورواردر مناسب انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب یک باربری، مهم است که ابتدا به نیازهای شرکت خود توجه کنید. هرچه نیازهای حمل‌ونقل خود را بهتر درک کنید، بهتر می‌توانید این نیازها را به‌وضوح با فرستنده کالا در میان بگذارید. برای شروع، مشخص کنید چه کالایی در حال حمل است و هرچند وقت یکبار باید ارسال شود.

شرکت شما چه تعداد واردات و صادرات به‌صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه دارد؟ حجم بسته چقدر است؟ دانستن این اطلاعات کمک می‌کند تا تعیین کنید چه نوع فورواردری را استخدام کنید.

فورواردری انتخاب کنید که در زمینه حمل محموله‌های شرکت شما تجربه داشته باشد. همچنین مهم است که در مورد نمایندگان فورواردر بپرسید تا مطمئن شوید که آنها پوشش کافی از جایی که کالاهای شما می‌روند را دارند یا خیر.

هر فورواردری که انتخاب می‌کنید باید شرایط زیر را دارا باشد: 

تجربه کافی و مرتبط

تجربه فاکتور بسیار مهمی برای انتخاب یک فورواردر مناسب است. ازآنجاکه حمل هر کالایی شرایط خاص خود را می‌طلبد باید مطمئن شوید که فورواردر در زمینه حمل کالای شما تجربه لازم را دارد یا خیر.  حتماً از فورواردر در مورد تاریخچه جابه‌جایی محموله‌های بین‌المللی سؤال کنید.

از فورواردر درباره کالاهایی که تاکنون حمل کرده و مقاصد آن‌ها حتماً سؤال بپرسید. پاسخ به سؤالاتی ازاین‌دست به شما درک خوبی از تجربه آنها و اینکه آیا آنها شریک خوبی خواهند بود یا خیر می‌دهد.

از فورواردر درباره گواهینامه‌ها و مدارک هم سؤال بپرسید و اگر هیچ مدرکی برای ارائه وجود نداشت بهتر است به دنبال یک فورواردر دیگر باشید. سؤالاتی که باید بپرسید:

  • شرکت شما چند سال است که در تجارت فعالیت می کند؟
  • کارکنان شما چند نفر هستند؟ چند سال است که با شرکت شما کار می‌کنند؟
  • شبکه حمل‌ونقل شما چگونه است؟ چه مشارکت‌های جهانی دارید؟
  • چقدر در مورد انواع پرداخت از جمله اعتبار اسنادی تجربه دارید؟

استفاده از فناوری

 در عصر دیجیتال امکانات بسیار زیادی برای شرکت‌های حمل‌ونقل طراحی شده است که ارائه خدمات را برای آنها تسهیل می‌کند. از فورواردر درباره فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی که استفاده می‌کنند سؤال کنید. سؤالاتی مانند:

  • برای اطمینان از به‌روز بودن فناوری‌های خود چه می‌کنید؟
  • آیا پایگاه‌داده ردیابی بار را ارائه می‌دهید؟
  • آیا قابلیت‌های تبادل الکترونیکی داده را ارائه می‌دهید؟
  • کدام ابزارهای تکنولوژیکی برای مشتریان شما مفیدتر است و آیا آنها برای کسب‌وکار من مفید خواهند بود؟

اتصال به شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی

فورواردرهای بزرگ می‌توانند در شبکه‌های عامل، باشگاه‌های حمل‌ونقل و سازمان‌های زیادی گرد هم ‌آیند تا بهترین شیوه‌ها را به اشتراک بگذارند، تخصص جمعی خود را به‌خوبی تنظیم کنند و درک خود را از مسائل کلیدی افزایش دهند. برخی از معروف‌ترین باشگاه‌ها و شبکه‌های حمل‌ونقل عبارتند از:

  • اتحادیه جهانی حمل‌ونقل (GFA)
  • WCAworld
  • شبکه جهانی لجستیک
  • اتحاد جهانی حمل‌ونقل (WCA)
  • شبکه حمل‌ونقل اختاپوس (OFN)

اگرچه لازم نیست فورواردر منتخب شما در همه این گروه‌ها عضو باشد ولی حضور در حداقل یک مورد لازم است. 

ثبات مالی

ثبات مالی در هر شراکت تجاری بسیار مهم است. خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی ارزان نیستند پس یک فورواردر باثبات مالی می‌تواند به مشتریان خود کمک کند تا کالای خود را بدون تأخیر به مقصد برسانند. 

قیمت‌گذاری معقول و مناسب.

یک فورواردر مجرب به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی را کاهش دهید. 

سؤالاتی که در این زمینه باید از فورواردر بپرسید:

  • چه نوع بیمه‌ای ارائه می‌دهید و قیمت‌ها چقدر است؟
  • چگونه قیمت را تعیین می‌کنید – نرخ ثابت، تخفیف حجم؟
  • آیا باید ضمانت خاصی داشته باشم تا به قیمت معینی دست پیدا کنم؟
  • آیا نرخ‌های شما به‌صورت فصلی در نوسان است؟
  • آیا نرخ‌های شما شامل هزینه‌های جانبی مانند فکس می‌شود؟
  • برای تهیه سند/پرونده AES چقدر هزینه می‌کنید؟

اگر ارزان‌ترین خدمات حمل‌ونقل را انتخاب کنید، خدمات مناسب و سطح بالا را دریافت نخواهید کرد و ممکن است تیم فوروارد منتخب شما فاقد تجربه و دانش در مورد چگونگی حل سریع مشکلات باشند.

به همین دلیل، ارزش داشتن یک رابطه بلندمدت خوب با فورواردر و پرداخت بهای منصفانه برای شما ارزش خواهد داشت. انتخاب خدمات حمل‌ونقل بر اساس ارزان‌ترین قیمت، در درازمدت هزینه بیشتری برای کسب‌وکار شما خواهد داشت.

ارائه خدمات مرتبط

فورواردر باید حوزه فعالیت صنعت شما را بشناسند و به شما در صادرات کالا کمک کند. آنها باید به‌تمام‌معنا شرکای شما باشند و تجارت صادراتی شما را کارآمد و دقیق انجام دهند. سؤالاتی که باید بپرسید

  • شرکت شما یک فورواردر با خدمات کامل است؟
  •  در برخی کالاها و روش‌های حمل‌ونقل تخصص دارید؟
  • با حوزه کار من آشنایی دارید؟
  •  امکانات انبار در سایر کشورها را دارید؟

چه سؤالاتی از فورواردر بپرسیم؟

هر یک از فورواردرها به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کنند؛ بنابراین قبل از تصمیم‌گیری، همیشه بهتر است هرگونه شک و تردیدی را که در مورد خدمات، مکان و حتی شبکه آنها دارید برطرف کنید. می‌توانید سؤال‌های زیر را از فورواردر بپرسید و سپس یک تصمیم درست بگیرید.

آیا الزامات خاصی در مقصد وجود دارد که باید از آن آگاه باشم؟

الزامات واردات برای هر کالایی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. اگر قصد مهاجرت به کشور دیگر را دارید، برخی از کشورها قوانین بسیار سختگیرانه‌ای در مورد وسایل شخصی و وسایل نقلیه خاص دارند. از فورواردر سؤال کنید که آیا شرایط خاصی وجود دارد که باید در مورد آن در مقصد بدانید.

آیا باید در مقصد هزینه‌ای پرداخت کنم؟

همیشه هزینه‌های مقصد برای حمل‌ونقل وجود دارد. بااین‌حال، هزینه‌ها بر اساس مسافت و نوع حمل‌ونقل و محموله متغیر است. برخی از متداول‌ترین هزینه‌های اضافی مقصد شامل هزینه‌های آزادسازی، هزینه‌های جابه‌جایی ترمینال، و سایر هزینه‌ها است.

اکثر فورواردرها با شبکه‌ای از نمایندگان در سراسر جهان کار می‌کنند که می‌توانند در هزینه‌ها و پرداخت‌های مقصد کمک کنند.

به‌طورکلی، فورواردرها با یک شبکه گسترده و قابل‌اعتماد می‌تواند راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و مزایای اضافی مانند ترخیص کالا از گمرک، ردیابی آنلاین و غیره را ارائه دهد.

نرخ‌ها بسته به عوامل مختلفی از جمله تاریخ انتقال، حامل، حجم کالا و غیره متفاوت است؛ بنابراین هر چه زودتر قیمت را دریافت کنید، زودتر می‌توانید برنامه‌ریزی حمل‌ونقل خود را شروع کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید ضرب‌الاجل خود را رعایت کنید.

آیا باید بار را شخصاً بسته‌بندی و آماده کنم؟ 

برخی از فورواردرها خدمات بسته‌بندی را ارائه می‌دهند. این کار ممکن است در داخل انجام شود یا به یک شرکت خارجی برون‌سپاری شوند. سایر فورواردرها ممکن است این کار را نکنند، به این معنی که بسته‌بندی محموله بر عهده فرستنده است.

اما اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید، حتماً از درست انجام شدن بسته‌بندی محموله و بارگیری کانتینر خود برای کاهش خطرات اطمینان حاصل کنید.

بهترین گزینه برای ارسال سریع محموله چیست؟

اگر محموله فوری دارید، فوراً به فورواردر خود اطلاع دهید تا بتواند برای آن برنامه‌ریزی کند. به‌خاطر داشته باشید که تحویل محموله خود به اولین کشتی در دسترس ممکن است گاهی اوقات به معنای قیمت‌های بالاتر باشد.

گاهی لازم است هزینه بیشتری برای حمل‌ونقل سریع‌تر یا دریافت خدمات  بهتر پرداخت کنید. برخی از صادرکننده‌ها ترجیح می‌دهند محموله خود را دراسرع‌وقت به مقصد برسانند، درحالی‌که برخی دیگر گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری را ترجیح می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که به فورواردر خود بگویید اولویت‌های شما چیست.

دیگر سؤالات

  • چه کسی محموله‌ها را از ابتدا تا انتها رسیدگی خواهد کرد؟ آیا در فروش، عملیات و ترخیص کالا با شخص دیگری سروکار دارید؟
  • اگر مشکلی در حمل‌ونقل وجود داشته باشد، چه کسی مسئول رفع مشکلات خواهد بود؟ آیا ارتباط مستقیمی با آنها خواهید داشت؟
  • آیا کارگزار ترخیص داخلی دارند؟ مهم است که بتوانید مستقیماً با یک کارگزار ترخیص کالا صحبت کنید تا هرگونه سؤال در مورد کدهای HS، طبقه‌بندی تعرفه و غیره را برطرف کنید.
  • چه سطحی از ردیابی، خدمات و ارتباطات محموله را از طرف آنها دریافت خواهید کرد؟ برخی از حمل‌ونقل‌ها در به‌روزرسانی وضعیت حمل‌ونقل، تأخیر یا مشکلات حمل‌کننده‌ها وحشتناک هستند.
  • آیا آنها یک پورتال ورود به سیستم ارائه می‌دهند که بتوانید وضعیت محموله‌های خود را ردیابی کنید؟ 

 

سخن آخر

شرکت‌های حمل‌ونقل کالا امروزه نقش عمده‌ای در تجارت جهانی ایفا می‌کنند. آنها به تاجران این اطمینان را می‌دهند که کالاهایشان به‌موقع و ماهرانه منتقل می‌شوند و به مقصد می‌رسند. بااین‌حال، تنها با انتخاب یک فورواردر مناسب می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید.

قبل از اینکه محموله خود را به کسی بسپارید بهتر است تحقیقات کاملی انجام دهید تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. راه تجار به‌عنوان یک مشاور تمام این نکات و بسیاری نکته‌ای ضروری دیگر در زمینه بازرگانی را در قالب پکیج‌های آموزشی و جلسات آنلاین به شما آموزش می‌دهد. 

 

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اخبار شرکت

حضور هلدینگ فیوچر اسکای در نمایشگاه بیگ فایو (BIG5) دبی

نمایشگاه صنعت ساختمانی بیگ فایو دبی (BIG5)  در تاریخ ۵ …

مطالعه بیشتر
نکات بازرگانی

راهنمای کامل انبارداری

راهنمای کامل انبارداری     شما هر کسب‌وکاری که داشته …

مطالعه بیشتر
اسناد تجاری

راهنمای کامل شماره EORI

اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در سطح بین‌المللی توسعه …

مطالعه بیشتر
متدهای-پرداخت-بین-المللی نکات بازرگانی

راهنمای کامل متدهای پرداخت بین المللی

برای کسب موفقیت در تجارت بین‌الملل و بالابردن میزان فروش، …

مطالعه بیشتر